Vägra vara sjuk

Idag har jag intalat mig att jag har drabbats av halsbränna. I typ en timme. Sen tog jag mitt förnuft till fånga och förlikade mig med att det var en monsterförkylning på gång. Under fm idag blev G-delen på bokföringstentan klar och det kändes bra. VG-delen har jag skjutit till imorgon då folk som gjort den sjungit ut om att de gråtit, fått panik, kastat in handduken osv. Mao inte det man vill höra för att känna sig laddad. Med den kännedomen i bagaget undrar jag hur det ska bli om huvudet samtidigt ska vara fullbokat som garageplats åt ett kubik snor. Bra timat.

Nu har jag parkerat i badet hemma hos mamma och pappa. Jag har blivit utslängd från mitt eget hem då jag visst var läskigt smittsam. Karlar. Dom dör ju om dom blir förkylda.

Klagar inte för det. Svea har myst med mormor och jag har kört ett sent pass i stallet. Hoppryttaren har börjat köra lite horsemanship med unghästarna och sånt tar tid. "När fan blir gammal blir han religiös" passar kanske in i sammanhanget....

Nu tog friden i badrummet slut när syrran bryter sig in i låset med en sax för att hunden måste duscha tassarna. Doften av blöt hund tog ner SPA känslan lite ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0