Någonstans på pendeln

Vilken dag!
Rida i ottan i 15 minus grader på en glad unghäst. Sånna tycker jag inte att man ska styra ut på själv utan gärna med lite moraliskt stöd av en stadig hästkompis. Jag hade lite brist på sällskap så igår kväll körde vi snabbkurs med mamma Eva 50 år i ridhuset. Hon har inte suttit i sadeln på 10 år år och kunde för dom 10 år sen rida lätt lite knapphändigt. Sagt och gjort, sadlade ut gamle tävlingsponnyn Dennis 26 år. Jag pekade med hela handen och världens bästa mamma lydde.
Så med lite snabb träning igår så fick hon hänga med ut på en skogrunda idag :) Lite adrenalin livar nog upp 50 åriga tanter!!

Nu har jag kört bil till Tierp, lämnat Quicken på Thorslunda gård där han ska gås igenom. Tog tåget vidare till Uppsala och nu på SL pendeln mot Stockholm. Känner mig som ett barn på skolutflykt, lite vilsen med fjärilar i magen. Tur man bor på landet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0