High Speed

Veckorna bara rusar förbi. Har grämt mig för den här veckan för att det är en sjukt stressig och fullbokad vecka. Men snart är veckan över och troligen är listan med alla måsten avbockad :)
Skönt!!

I sommar fyller min dotter 5 år. Hur gick det till alltså? Och hur gammal har jag blivit? Scary...

Tänk när hon ska åka på charter med tjejkompisarna och dansa på bardisken (som hennes mamma gjorde) då måste ju jag liksom följa med...hur kunde min mamma och pappa släppa iväg mig innan jag var myndig?? Nu vet ju jag allt tok man KAN göra så mig går det ju inte att lura på samma sätt som min (lättlurade??) mamma som aldrig varit ute på galej som mig.

Kommer knappt ihåg den där första tiden när hon var bebis. Minns att jag var trött, trött, trött och väldigt ensam hemma i Orsa. Tappade min familj nånstans där på vägen innan vi hade hunnit komma till rätta med familjelivet. Men jag och Svea blev och är en fin och stark liten familj som på senare tid utökats.

Haft trevliga diskussioner ikväll med mina klasskompisar där vi pratat om att man ifrågasätter sig själv ibland. Kom fram till att jag analyserar mig själv som vän, dotter, sambo, tävlingsryttare osv men vääääldigt sällan som mamma. Där går det liksom bara på känsla och det verkar ha fungerat bra hittills. När man uppfostrat en barn själv så har man ju ingen att dela besluten, funderingarna och tankarna med utan man bara gör och det kanske gör det lättare på många sätt :)

Lite ovanligt djup här när det närmar sig läggdags och hemlängtan kryper sig på.

Ett par timmar gammal.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0