I stormens öga

Hamnade mitt i en hagelskur här på kvällen när jag red ut på Rerra,
hon blev helt galen när det smattrade överallt på henne och jag var
bara en hårsmån från att smaka på gruset...

Trots det har det varit en härlig söndag!
På förmiddagen har Jessica (mycket duktig dressyrryttare)
ridit både Wadesch och Robin, jag gjorde i ordning och skrittade
fram och skrittade av. Vilket perfekt upplägg :)

Kanon bra att kunna få lite hjälp när man själv känner att man kört
fast, som just nu med markjobbet på Robin. Han skötte sig jättebra
idag och med lite dressyrtrim blir det nog kanon!

Vi har även hunnit med ett 2års kalas för härliga Karin och Fredriks
dotter Ella. Både jag och Svea älskar tårta och fika så kalas i trevligt
sällskap är ju perfekt för oss :)

Idag har det tapetserats för fullt i huset.
Ett litet smakprov från vardagsrummet:

Det blev ju galet bra!!!
Sveas rum är numera rosa. Hon vill ju ha allt i rosa
och då är det väl klart att hon ska ha ett tuggummirosa rum :)

Det har rockats loss här i helgen och det är en skön känsla att
vara förälder åt den här lilla sessan även fast man är så slut
att man är klar för säter ibland. Igår somnade jag med Sveas
små rosa hörselskydd över öronen och sov som en stock tills min mamma
kom och plockade av dom och undrade om jag blivit tokig.
Lite lugn och ro skadar ju inte ibland...


Det suddiga i bakgrunden är Sveas mormor som dansar loss till Sveas
lilla konsert.

Måste ju såklart bjuda på den obligatoriska toalettbilden från gårdagens
besök på strand, riktigt trevligt hade vi och som vanligt blev det Toast skagen,
Oxfilé provencal och en Icecream digestive för mig.

Fräknarna börjar titta fram nu...

Kommentarer
Postat av: Carina Jannesson

Wow härlig tapet!

Mer sådant för min inspiration tack..;P

Å vilken snygging på sista bilden...;)

Fräknar är så vackert tycker jag!

Å lockarna va inte så dumma dom heller =D

Kram

2011-05-15 @ 22:35:36
Postat av: Cattis

Vilken cool tjej du har! Klart hon ska ha rosa, jag tror (och HOPPAS!) att om dom får leva ut allt sitt rosa medan dom är små kanske dom växer ifrån det sen :)

2011-05-17 @ 09:47:16
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0