Comeback

Oj vad länge det har varit tyst här!

Mitt liv snurrar så fort just nu.
8 hästar. Jobb. Husrenovering.
Sist men inte minst KÄRLEKEN.
-Den till min lilla Svea.
Hur dåligt humöret än är, hur tom kroppen
än är på ork så finns det alltid lite mer att
ge när hon är i närheten.

Jag är bra på att vara mamma, främst för
att jag är fantastiskt bra på att älska.
Man kan nog älska ihjäl ett förhållande men
det är svårt att älska ihjäl ett barn.

Min skatt!

Det känns helt overkligt att säga det men om en vecka
står nog "det lilla huset på prärien" inflyttningsklart.
Det har gått från en murrig orange/lila mardröm till ett
härligt litet drömhem för oss. En riktigt prinsess hem i vitt,
rosa, isblått, porslinsho, riktigt skafferi, bubblebad.

Lite småfix kvar, som passbit ovanför kyl, ventilationsgallret ovanför ugn
blev grymt fel och fult och är nu borta, men stilen ser ni ialla fall :)

Det har varit sjukt slitigt och jag har grinat, kämpat och lärt
mig att jag kan allt jag vill - det tar bara mer eller mindre tid!

Work in progress!

Det blir fantastiskt bra och det ska bli sååå skönt med något eget.
Det här är mitt, bara mitt och ingen annans.

På midsommar bjuder vi in till stor fest med små grodorna, grillning,
badtunna, rock n´roll och såklart nubbe :)
Kanske kommer det en inbjudan?


Det tjatas en hel del här hemma om en egen ponny.
-Snälla, lilla mamma. Jag måste ha en ponny. NU!!
Hur förklarar man att dom 3 stallen är överfulla för att
mamman gör en nysatsning på den här ryttarkarriären?
-Det gör man inte, man mutar med en dockvagn istället.

Nästa torsdag debuteras Wadesch i 1.20 på lugnet.
Jag tror och hoppas att vi är redo.
Nån måste ju kliva upp och axla rollen som 1:a häst när
Carrera är konvalecent, och hon gör det bra!

Natt på er nu!



Kommentarer
Postat av: Marja

Du är bäst gumman!

2011-05-11 @ 09:21:47
Postat av: Stin

Äntligen har du börjat blogga igen:) <3<3<3<3<3<3<3

2011-05-11 @ 11:40:28
Postat av: Malin

Härligt att du e tebax. Har saknat att läsa om hur det går på hästfronten.



Lycka till nästa vecka!!!

Kram!

2011-05-11 @ 12:24:13
URL: http://maoke.blogg.se/
Postat av: Cattis

Härligt att huset snart är klart, BRA JOBBAT Tin! Har du totalrenoverat hela? Superkul att du uppdaterat bloggen igen! Kram

2011-05-11 @ 12:39:40
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh TinTin, Äntligen är bloggen tillbaka! Som jag väntat =) Härligt å läsa om powergirls liv igen =) Kraam1

2011-05-11 @ 22:08:58
Postat av: Anna

Åtta hästar. Nädu, en är min ;P

2011-05-13 @ 22:52:47
URL: http://jernpiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0