Lyckan


Förlåt för mitt gnälliga jag häromdagen. Alla har vi dåliga dagar.
Lyckan finns ju här, idag har solen glödit på höstlöven, Svea är underbar
och jag har varit ledig 5 dagar i rad.

Efter Rerras konvalecens har det varit ovanligt motigt, hon är aldrig särskilt
samarbetsvillig på hemmaplan. Hon glänste till häromkvällen när hon fick jobba
på hinder men annars är det som att rida en åsna med grym träningsvärk.
Hon prövar mitt tålamod till den yttersta gränsen men jag vet ju att det finns
är stjärna i henne. Vi går nu in i en lång tung period av vinterträning och jag ska försöka
ha mina hästar i toppform tidigt nästa år. Som tur är har vi fått tillökning i stallet
(ja jag är galen) Wadesch har flyttat in, 7 årigt KWPN sto med massor av kapacitet och arbetsvilja
men det krävs mycket jobb och vi har börjat om från början och bygger från grunden.
Vi har varit ute på två tävlingar och gjort fina rundor men hittills på 1 meters nivå.

Mycket häst idag. Kommer lite annat snart :)

Natt Natt

Kommentarer
Postat av: Cattis

Kul med en ny häst i stallet! Jag hade lånat ut min på foder, men hon kommer visst hem i helgen. Blir ju spännande. Försöker sälja henne, du vill inte ha en till? :) när hon är såld blir det till att rida in new forrestar för hela slanten tydligen...

2010-10-12 @ 21:14:26
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: jonna

Oj, jag fick nästan en chock när jag tittade in och såg att du har återvänt till bloggvärlden =) Grattis till tillökningen i stallet hoppas ni ska trivas ihop!

kram

2010-10-12 @ 21:51:14
Postat av: Anna i smjb

Hej.

Kul med en ny häst i stallet, hoppas ni kommer ha mycket kul ihop. :-)



Vad hade hänt Rerra?

Kan du inte "uppdatera" hästflocken, är så nyfiken?



Kram Anna

2010-10-13 @ 07:09:13
Postat av: iana

Härligt att ha dig tillbaka i bloggandet!

2010-10-13 @ 22:07:38
URL: http://illiyena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0