Vab

Det blev en tidig morgon eftersom vi skulle vara på jobbet kl 8
och börja julskylta. Fick dra upp Svea ur sängen för att vi skulle
vara i tid till dagis. När klockan närmade sig tio så ringde dom
och sa att hon hade feber IGEN.

Svårt att känna att man räcker till ibland, tyckte att hon var pigg
igår och kunde gå till dagis idag och jag behöver verkligen jobba.
Blir inte mycket till lön när man är hemma med sjukt barn.

Vi har laddat med lite nybakta bullar och ska försöka sova lite.

Svea är väldigt förtjust i mammas eyeliner. Hon har en standard sminkning
som går ut på att dra 3 streck på vare kind. Nån slags krigsmålning?

Spenderade gårdagens lunch till att köpa julklappar till Svea.
Är (hör och häpna) nästan klar och det känns jäkligt skönt. Blir alltid
mycket jobb veckorna innan jul när man jobbar i butik och det här
åter vill jag ha tid att mysa med Svea dom stunderna som man är ledig.

Svea skulle ha varit en kille, trodde vi ialla fall. Jag är ju jäkligt nyfiken
av mig och vi undrade såklart på ultraljudet vad "päron", som P-Å döpte
bebisen till, var för nån liten typ. -Det ser ut som en liten gosse det här!
sa barnmorskan och den blivande pappan var stolt som en tupp.
Så jag ställde in mig på att bli en riktig grabbmamma som nervöst stod bredvid
crossbanan och som bara handlade coola grabbkläder med döskallar på.
Nu kommer man hem med en massa påsar som bara innehåller rosa prylar
som glittrar. Nått gick snett...Men jag har ju en PRINSESSA!
Och det är helt underbart :)

Vi är ett bra team jag och Svea. Jag står på egna ben och lever MITT liv
och det är jag stolt över.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är oxå stolt över dig:) you go girl:) :)Kram stin

2010-11-25 @ 15:54:21
Postat av: Sol Jenny

Det är inte så att det går vattkoppor på dagis så det är något sånt hon åkt på???? Vet att det är en jätteepedemi här i Orsa och har varit under hösten. Börjar med feber, sen kliande koppor och även hosta kan förekomma. Nu kan ju feber bero på tusen och åter tusen saker så det behöver ju verkligen inte vara det. Tänkte bara det kan vara bra att veta att det går!



Va härligt det låter att nästan vara klar med julklappar... avundas dig!



Ha det gott

Jenny

2010-11-25 @ 20:24:20
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Det är inte så att det går vattkoppor på dagis så det är något sånt hon åkt på???? Vet att det är en jätteepedemi här i Orsa och har varit under hösten. Börjar med feber, sen kliande koppor och även hosta kan förekomma. Nu kan ju feber bero på tusen och åter tusen saker så det behöver ju verkligen inte vara det. Tänkte bara det kan vara bra att veta att det går!



Va härligt det låter att nästan vara klar med julklappar... avundas dig!



Ha det gott

Jenny

2010-11-25 @ 20:24:33
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Mia

Det ska du absolut vara, mycket stolt! kram

2010-11-26 @ 19:52:13
URL: http://miafredriksson.blogg.se/
Postat av: Cattis

Det är bra Tin, klart du ska vara stolt! Skönt att du vill ha en prinsessa, jag vet inte riktigt hur jag ska hantera min jättetjejiga prinsessa här hemma, var en pojkflicka själv. Dock har hon önskat sig en ponny i julklapp så det verkar ju lovande :)

2010-11-27 @ 19:20:41
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0