Formtopp

Gårdagen var en sån där dag som borde strykas bort.
Tårar, ilska och hårda ord.  

Som en lite urvriden disktrasa lastade jag på Wadesch
och styrde mot orsa för Tusse träning. Jag var ur form
och ville sist av allt trimma banhoppning och med min vanliga
tur så var det precis det som stod på agendan.

Hästen har varit grymt fin på backen på sistone, och med all
rätt, jag har slitit och det har gett utdelning men den där
känslan i hoppningen har ju varit borta och det tar jag på mig själv.

Helt plötsligt var den där,känslan alltså, hon var lydig, låg kvar och väntade
både i anridning och landning och serverade riktiga "lyror"
språng efter språng. Jag vågade känna att det här kommer bli bra,
riktigt jävla bra!

Svea har ingen feber idag men hostar som om lungorna skulle
hoppa ur. Förstår inte hur en liten människa kan låta så!

Dagen ska förhoppningsvis bli produktiv, hur det går får ni ta del av
senare.


I sommar blir det en favvis i repris. Vi drar till strömsholm och tävlar!
Först ska häst nr 2 formtoppas oxå..


Kommentarer
Postat av: Karin

Frun-hur är Formtoppen idag:=)?

Tack för i lördags och att du drar iväg mig lite.

Puss på re

2010-11-28 @ 20:49:52
URL: http://karinochresten.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Ser redan fram emot morgondagens ridpass! =) Du, när är det Rerra är född och vem är hennes pappa och morfar? Samma fråga gällande Wadesch! =) Skriver på en liten hästresumé och givetvis måste de två omnämnas! =)



Kram kram

2010-11-29 @ 20:54:23
URL: http://dromdansaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0