Tidsbrist

Den dåliga blogguppdateringen beror på att jag hållt på att
stressa av mig röven. Förutom att hämta och lämna på dagis,
vara mamma, jobba så ska dessutom 2 hästar om dan ridas,
inte allt för kul när temperaturen går neråt 20 minus grader.
 Men jag har gjort allt jag ska och dessutom hunnit vara på gymmet
ett par gånger.

Vi har haft lite julstök här hemma, Jag Svea och Maria.
Det bakades pepparkakor och gjordes knäck (och självklart
åts det en hel del deg oxå...).

Mor och dotter hade såklart matchande förkläden!


Det kavlades så snabbt att det var svårt att fånga Sveis på bild.


På väg in i ugnen!


Hur mycket vi än kokade den här knäcksmeten så blev det en aning
för kletigt. Men jäkligt gott!


Eftersom vi har kommit in i december har det blivit dags att börja öppna
julkalendern. När vi plockade ner första paketet tittade Svea på mig
med stora ögon. -Fylla år? frågade hon. Sötnöt.

Idag när jag vände ryggen till smugglade hon in chokladkalendern i
tv-rummet och sen blev det totalslakt.

Förra helgen var jag ute en sväng på lördagen. Jag hittade
en pälsmössa som trivdes bra på mitt huvud.


Den gick visst hem hos grabbarna oxå. Anders var min roomie i Egypten.



Kommentarer
Postat av: Cattis

Vilka fina pepparkakor ni har gjort! Jag gillar formarna ni har.

2010-12-02 @ 15:37:10
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh, vilken snygg mössa!Avundsjuk!!

2011-01-14 @ 14:49:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0