Påsken i Bösjön 2010

Har haft en härlig påsk i Bösjön, har inte varit där sen nyår 2008 när Svea
var riktigt liten. Att få somna framför öppna spisen, äta för mycket godis,
skotta fram en soffa i snön och sitta där och sola, åka skoter, umgås med nära
och kära och få vara med sin dotter HELA dagarna vad kan slå det?

Jag är snart en tvättäkta vuxen bondkvinna. OM det skulle finnas en sådan titel
så tror jag att några av kriterierna skulle vara:

Gräva fram grillen
Lasta skotern
Öppna och stänga ett spännband - Klurigt
Utfodra en hel stuga med människor
Koppla om elen som självklart skulle krångla
Dricka Jäger som en hel karl

Det finns ingen tvekan va? Skulle dom ga en audition till
en kvinnlig McGayver så skulle jag ta rollen - LÄTT!

Nu väntar 2 veckors jobb innan det är dags för en hel veckas semester i solen
med ett galet härligt gäng :)

Bjuder på lite bilder:

Solstrålen som varit glad hela helgen!


På skotertur


Erik och Kristin vis utsiktstornet


Louise, Svea och jag grillar


-Och nej mamma, jag tänker inte borsta tänderna!


På återseende!

Kommentarer
Postat av: Cattis

Vad stor Svea är!! Och vilket långt hår. Det verkar som ni haft det riktigt bra, skönt.

2010-04-06 @ 14:05:37
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Karin

Va söt hon är-måste brås på Dig!

Synd att vi inte hann ses-kommer flera tillfällen.

Kram Karin

2010-04-06 @ 14:42:57
URL: http://ellasmammasliv.blogg.se/
Postat av: Mona

Så himla nice med lite bilder.. speciellt det första på lilla Svea som jag tyckte var jättefint!

Jorrå nog börjar du helt klart komma in i klassen "Bondkvinna" eller Mac G.. det är bara lite glögg som fattas! ;)

2010-04-06 @ 19:04:48
Postat av: Tessie

Hjälp, Svea växer ju som ogräs!



Jag måste verkligen ta mig till Bösjön i år...

2010-04-07 @ 11:58:03
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Maria

Oj va stor Svea har blivit! Verkligen alldeles för länge sen vi sågs nu. Måste bli lite bättre på att uppehålla mig i Mora tror jag. Vi får boka in en date när du kommit hem från resan som SKA bli av den här gången :) Kram på er!

2010-04-21 @ 13:15:11
URL: http://mariatheres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0