Resume av 2008

Som det utlovades igår, här kommer den:

RESUME 2008
Januari:
Nyåret firas in i drevdagen, kallt mycket snö och skoteråkning. I magen växer "Päron" som mamma och pappa än så länge håller hemlig. Vi skriver in oss på MVC i mora och nedräkningen börjar, väntan på bebis känns lång.
Februari:
Jag packar om väskan 100 ggr innan det är dags att åka till Thailand. Där solas och badas det i sällskap med Fredde och Sofia. En fantastisk resa som tog slut alldeles för fort.
Mars:
Vi återvänder från Thailand lagom till att få se "Päron" på ultraljud, allt ser bra ut och vi får veta att det troligtvis gömmer sig en lite grabb i magen (haha, vad fel dom hade!) Nu syns det att det jag inte bara tagit en bulle för mycket :)
April:
Jag tävlingsdebuterar Carrera i Älvdalen, hon sköter sig helt fantastiskt. Jag börjar riva tapeter i det som ska bli barnrum. Projektet är fortfarande inte helt klart och därför har ni inte fått se några bilder. Bilbo bor hos oss för första gången, då är han bara på lån.
Maj:
Nu börjar jag tröttna rejält på att jobba, det är jobbigt att stå hela dagarna med en stor mage. Jag och Sarah (som längtar tillbaka till Linköping) lever för fika och lunchrasterna. Jag överkonsumerar päronsplit och är hormongalen på hemmaplan. Jag slutar trava eftersom det är alldeles för skumpigt, istället dundrar jag fram i skogen i galopp med mamma på cykel som sällskap. Vi börjar på Föräldrakurs.
Juni:
Nu börjar det shoppas bebiskläder och jag börjar "boa" hemma. Jag syr och städar som aldrig förr.
Carrera kvalas klart till 4 års-championatet, dock inte med mig i sadeln. Bilbo flyttar in på riktigt. Myggan och Jolly åker fram och tillbaka till seminstationen och vi hoppas på föl sommaren 2009. Jag går hem från jobbet med havandeskapspenning.
Juli:
Jag skruvar bebismöbler, P-Å tittar på och får inte vara med i skruvandet eftersom han gör fel bestämmer jag som
KAN ALLT SJÄLV just nu. Myggan konstateras vara dräktig. Vi åker till Stockholm, bor på hotell, går på grönan, och shoppar men mina fötter som antagit gigantiska proportioner tvingar oss att åka taxi överallt. När hettan kommer i slutet på månaden flyttar vi ut till sommarstugan där det finns AC eftersom jag håller på att flyta bort.
Augusti:
Vi väntar, väntar och väntar. Jag ligger på soffan, ser på tv, äter glass och tvingar P-Å spela yatzy. Till slut försöker han gömma tärningarna för att slippa spela, då börjar jag lösa korsord istället. Nervositeten börjar krypa på. Den 15:e kommer äntligen vår prinsessa till oss. Eftersom vi trott att det skulle bli en prins dröjer det nån vecka innan hon får sitt namn.
September:
Det ammas och ammas och ammas. Jag hade aldrig föreställt mig att en bebis skulle kunna vara så här hungrig. Svea har ont i magen och vi (läs jag) sover väldigt lite. 3 dagar innan Championatet på Strömsholm blir 2 hästar i stallet sjuka och veterinären sätter gården i karantän. Jag gråter floder eftersom vi inte får åka och min stjärna är i toppform. Svea får MINIFOM droppar, magen blir bättre och jag får sova lite mera.
Oktober:
Jag gör tävlingsdebut efter graviditeten, bra går det och det är fruktansvärt roligt att tävla igen! Svea får en babysitter och min rygg är hemskt glad över att slippa bära hela tiden. Jag följer med tjejerna på krogen, men där är det är inte alls kul eftersom jag längtar hem hela kvällen.
November:
P-Å jobbar väldigt mycket och vi flyttar hem till mamma och pappa ett par veckor så jag har sällskap på dagarna. Vi förbereder Sveas dop och går på 30-års kalas.
December:
Svea döps i Andreasgården. Hästarna får semester och jag likaså. Vi går på vår sista babysim gång för den här terminen, Svea gör ett dubbeldyk medans pappa P-Å filmar med undervattenskamera. Vi firar jul och jag fyller 25.

Årets största händelse!

Svea 5 veckor

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Nice resume :)

Typiskt... nu(de närmaste dagarna) måste jag också göra en :)

Sol Jenny

2009-01-04 @ 11:39:33
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Angelica

Skoj att läsa din resume :-)



Ja visst är det skoj med motorsport :-) Min morfar är en skotergalning och jag växte upp på skotern med honom :-)



Det gör absolut inget att du frågar. De hörde av sig på julafton och önskade god jul och talade om att de hade köpt julklapp till Dylan så vi åkte dit och hälsade på en sväng.



I samband med det fast av andra orsaker så tog jag kontakt med Dylans pappa och vi har efter det pratat på telefon 2 ggr och planerar att träffas framöver.



Kramar

2009-01-04 @ 17:02:40
URL: http://texaslover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0