Min maskot



Det var länge sen Billie fick vara med på bloggen, främst pga att han mest
hänger med husse på dagarna och inte kommer med på mina bilder.
Men eftersom han är "min" nu när P-Å är borta så får han posera med Carreras
rosetter från lördagens tävling. Tjusig kille va?

Lördagen började klockan 04:15 när Svea tyckte att det var dags att kliva upp.
Tre minuter över 6rullade vi av gården med hästen i släpet, mormor och Svea i
baksätet. Jag var chaufför och Billie agerade kartläsare, egentligen var han urusel
eftersom han sov hela vägen till Åsebo. Han tyckte att vi hade klivit upp way to early.
Eftersom jag körde som en gud (alt. biltjuv?) så var vi framme efter 2 timmar.
10 grader och strålande sol var bra mycket  bättre än vid avresan, natt svart och 22 minus.

Det var trevligt byggda banor och både Carrera och Papparazzi (Fridas fina unghäst)
hoppade kanon. Carrera gjorde två felfria rundor och Papparazzi hade ett litet pet i första klassen
och sen felfria i andra. Det är skönt att ha startat igång tävlingssäsongen på ett bra sätt
och om 2 veckor är vi ett större gäng som tävlar i Falun, roligt! Just nu är det kul att rida :)

Svea är VÄLDIGT mammig just nu, och kinkar så fort nån annan tar i henne. Hon ska
helst sova bredvid mig och ligger och drar mig i håret och sprattlar med armar och ben.
Det blir inte så mycket sömn ch det ska bli skönt när hennes pappa kommer hem och avlastar
lite.

Imorgon kommer Jollys tidigare ägare och hälsar på för att titta på henne och hennes avkommor.
Hade tänkt gå ut och borsta på henne lite så hon såg proper ut imorgon bitti men eftersom inte
Svea somnat än får hon nog leva på sin naturliga skönhet :)

Hoppas ni haft en fantastiskt helg och en fin alla hjärtans dag, som tur var fick jag ett par
ridvantar av min mamma annars hade jag blivit utan present och då hade ju mitt liv kraschat
presentkåt som jag är!

Kommentarer
Postat av: Sandra

vad roligt att det gick bra. Red du 110?

Vem har haft Papparazzi förut?

Jag vet precis hur det är med mammigheten. Alex ligger typ på mig på nätterna.

2009-02-15 @ 21:52:16
URL: http://alexmamma.blogg.se/
Postat av: vicky

jag har haft Paparazzi förut!

2009-02-15 @ 22:51:27
Postat av: Tessie

Grattis till rosetterna! Duktig skräcködla!

2009-02-15 @ 23:05:05
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Cattis

Alla älskar väl att få presenter! Själv "fick jag" en ask med äckligt godis som Henke åt upp själv. Tror inte ens att han köpte den till mig faktiskt. Henke fick däremot massa fina märkeskläder som jag fyndat åt honom på outlet i dalarna... Kul att se bild på Billie igen, jag har tänkt på honom för det var länge sen han var med :) Kram

2009-02-16 @ 09:40:22
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: sarah

söt billie, han verkar trivas med rosetter...kanske husse skulle satsa på utställning istället för jakt.

2009-02-16 @ 20:15:17
URL: http://powertrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0