Lägenhetsproblem

Idag sprang jag in i vaktmästaren som ansvarar för lägenheten jag ska hyra.
Frågade honom om jag kunde bestämma med en målare som skulle komma
och tapetseraom innan vi flyttade in, det verkade inte vara populärt och vi skulle
höras på telefon sa han. Jag ringde och han svararde inte så nu sitter jag här
och grubblar...som vanligt. Om jag inte får tapetsera och måla om så tänker
jag inte skriva på något kontrakt, jag har aldrig hört talats om att man inte får
göra om när man bekostar det själv. Det har bott 4 hyresgäster sen det blev omtapetserat
och det är fullt med hål i väggarna, nä så tänker vi INTE bo. Är jag knäpp då?

Jag och Carrera på en träning hemma på banan.

Kommentarer
Postat av: malin

Stå på dig! Men dom kan ju va lite griniga i den frågan...

2009-09-01 @ 06:57:25
URL: http://maoke.blogg.se/
Postat av: Fia

Klart du inte ska skriva på.. Får man inte göra som man vill kommer man inte att trivas. Jag håller tummarna =)

2009-09-01 @ 11:42:16
Postat av: Pia

Självklart ska du ha den rätten om du har tänkt att bekosta det själv! Allt annat är befängt tycker jag.

Som sagt, stå på dig!

2009-09-01 @ 19:14:31
Postat av: maggan

håller med föregående talare! Vart har du fått lägenhet?

2009-09-01 @ 20:21:09
URL: http://frokenmaggie.blogspot.com
Postat av: vicky

självklart ska du få tapetsera om annars be dom dra åt helvete! Va bra ni va idag! Ses på party den 12de då!

2009-09-01 @ 20:32:37
Postat av: Cattis

Det låter ju löjligt att du inte ska kunna låta måla och tapetsera om lägenheten- vilket ju faktiskt gör den ännu mer attraktiv för ev. framtida hyresgäster också!

2009-09-02 @ 18:37:37
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag har aldrig hört talas om att dom nekar när man själv står för kostnaderna. Sen vet jag av egen erfarenhet att vissa har en policy att man måste välja tapeter ur en viss katalog för att det ska godkännas vid en besiktning. Har man valt en tapet som anses "störande" kan man bli tvungen att tapetsera om när man flyttar.

Jag hade tapetserar i smýg och inte sagt det till någon :-)

Vart har du fått tag på lägenhet någonstans?

Krams!

2009-09-06 @ 08:25:24
URL: http://nettaniversen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0