Regnar och regnar

precis som Lasse Stefanz sjunger.

Det vräker verkligen ner, så nån promenad med vagnen blir det inte.
Vi är fortfarande hemma, min mamma kommer inte hem förrän sent
ikväll och då väntar vi tills imorgon med att åka till Mora.

Idag har vi varit till socialen och skrivit på så att P-Å står som pappa
till Svea, jag var skit nervös att han skulle driva med social tanten, det
skulle vara typiskt honom att låtsas att inte vilja skriva på eller nått annat
tok och tanten såg ut att vara född ett årtionde där man inte uppskattade
sånna skämt, men jag gav honom det onda ögat och han höll sig i skinnet.

Medans älsklingen åkte på jobb nånstans uppöver som jag inte kommer
ihåg vad det heter, så åkte jag och sessan på BVC, 55cm lång och 4290gram
var resultatet. Vi fick tillåtelse att mata henne med tillägg (typ välling?) på kvällen så
hon skulle bli riktigt mätt och sovalite bättre.

Jag har gått loss på fönstrena i barnrummet med latexfogen ikväll, pilligt men resultatet
blev nog godkänt.

Första natten på egen hand för mig och Svea, läskigt men det fixar vi!

Misses daddy

Kommentarer
Postat av: Cattis

Vilken söt body/ tröja Svea har!

2008-09-04 @ 20:19:53
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Sol jenny

Hej

Hoppas ni får sova gott i natt. Skulle inte förvåna mig om Svea sover hela natten och vaknar piggare än någonsin. Hon vill nog bara busa med far sin lite och nu när han är borta passar hon på att sova... eller så tycker hon det är såååå mysigt med en tjejkväll att hon inte vill somna och missa den!! Hörde att Jon (den lilla skiten) var förbi... UTAN MIG grrrr. Jag ville ju inte störa i början för jag tänkte du hade fullt upp. Men jag kommer förbi någon dag, jag å Mona kanske:)

Längtar

Sol Jenny

2008-09-04 @ 21:17:23
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Jessica

Idag var vi (jag o Elmer) och red på din ridbana, hoppas att det var ok?! =)



Blir ni i Mora hela helgen? Tänkte jag skulle kika förbi en dag. =)



Hoppas natten går bra! Kram kram

2008-09-04 @ 22:15:17
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Charlie

tur att han höll sig i skinnet, annars hade han fått en annan liten arg sockärring efter sig:)

2008-09-04 @ 23:19:10
URL: http://charliieee.blogg.se/
Postat av: Mona

Va fina ni var på bild i Moratidningen!

Första natten själv fixar Ni...kan du göra allt annat med en liten Svea.. fixa fog mm så är detta en pice of cake! Du är ju superduktig!!

Njut och hoppas att Ni får sova inatt

kram

2008-09-05 @ 09:00:52
Postat av: Angelica

Tack för den fina kommentaren i min blogg :-) Jag tycker du verkar vara en helt underbar mamma :-)

Jag var iväg till BVC i måndags och Svea och Dylan har exakt samma längd och vikt.

Jag ska ha dop i slutet på november. Jag gillar vintern och tycker det är mysigt att gå i kyrkan när det är mörkt ute och man kan tända marchaller :-) har ni tänkt döpa Svea?

Kramar

2008-09-05 @ 12:15:19
URL: http://texaslover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0