Krakel spektakel

Nu är vi tillbaka på Agdurbacken efter 2 nätter hos mamma och pappa,
P-Å har varit borta med Fiske Journalen och gjort reportage så vi flydde
fältet till mer civiliserade breddgrader (Mora)

Vi skulle egentligen ha varit på väg till Strömsholm nu, jag mamma Svea
och Rerra men i onsdags stod Dennis (den gamla ponnyn som pappa
ska ha kvar tills han självdör) med 40graders feber, veterinär tillkallades
och eftersom det troligtvis är smittsamt så bommades stallet igen. Det här
har aldrig hänt mig under alla dom år jag har hållt på med hästar men just den
här helgen skulle den aldrig tidigare sjuka ponnyn passa på att ställa till det.

Smitta=ingen tävling för Rerra, och tro mig jag har gråtit som ett litet barn, slängt
saker omkring mig och svurit värre än vad min Far gör ibland (han är proffs på svordomar)
Mest synd tycker jag om Rickard som kommit upp från Skåne, som har ridit hästen
superbra och som i onsdags hoppade henne och verkligen såg ut att ha toppat formen
både på sig själv och häst. Men bryt ihop och kom igen...och det får vi göra, nu satsar
vi mot falsterbo nästa sommar istället.

På bebis fronten verkar magdropparna ha gjort susen, Svea har sovit 6-7 timmar i sträck
de senaste 2 nätterna och jag känner mig nästan som människa igen. Nu har vi snyltat in
oss på middag hos Kattis och Krister och jag hoppas att min desert är ätbar!

Grimaserar i köket hemma hos mormor

Hallonpaj


Kommentarer
Postat av: johanna

Ledsen för din skull att det inte blev något strömsholm. Och jag måste ju säga att dotra din är vansinnigt lik dig, ni är ju så söta. Kram

2008-09-26 @ 17:13:29
URL: http://jas0n.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad skönt att magdropparna funkar :-) Kramar till er

2008-09-26 @ 17:28:25
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: Cattis

Skönt att Svea sover bättre! Trist med hästarna, men det är inget man kan styra över. Klen tröst, jag vet...

2008-09-26 @ 17:59:47
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Mona

Själv fick vi äran att smaka denna efterrätt..helt makalös god...tog 3 omgångar!! TAck - du kan du!!

2008-09-27 @ 10:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0