I väntans tider

Jag och Svea väntar på älvdals besök, Marja och Fia kommer och hälsar på oss,
trevligt, extra trevligt då det ligger kanelbullar och biskvier och väntar på att få dukas
fram!

Svea har legat och sovit i tre timmar, sen plockade jag upp henne och tyckte att det var
matdags, hon åt lite sen började hon snarka, med surläppen ute och snarkandes
ser hon ut som en liten gubbe, type en italiensk farbror.

Inatt har hon slagit alla vaken rekord, därför försöker jag att väcka upp henne lite nu på dagen
men utan någon större framgång. Jag har faktisk tagit mig en tupplur idag medans hon sov.

P-Å har varit hemma med oss hela förmiddagen och börjat att sätta ihop hyllorna som vi ska ha
i källaren och få undan lite bråte som är i vägen. Han svor och gormade så jag knappt vågade kika
ner för källartrappan. Ett tag senare kom han upp, -det blir bra det där! konstaterade han, som om att
det aldrig hade krånglat, dom är roliga killarna när dom ska bygga nått.

Bilbo skulle hjälpa mig med tvätten, det slutade med att Sveas ena strumpa finns gömd nånstans nere
i källaren. Han tyckte väl inte att den behövde tvättas.

P-Å och Bilbo stack ut i skogen en stund (husse hade geväret med sig) och nyss fick jag en rapport
om att vovven varit med och fällt sitt första villebråd. Imponerande av den lilla terriern!

Anmäld saknad! (Kanske vill han ha egna?)


Mattes jägare

Kommentarer
Postat av: Cattis

Vad duktig Bilbo är! Vilken jakt- och gömhund... Kanske inte lika kul att han gömmer grejer, men förhoppningsvis kommer väl strumpan fram igen. När jag har pumpat ur åt Ava Estelle blir hon jättesnuttig sen, det har inte varit några som helst problem att amma henne för hon verkar föredra att ammas. Det är tydligen lite olika det där, har jag hört. En del vill inte alls ta bröstet efter att dom fått flaska. Skönt med hyllor i källaren, jag lääängtar efter massor av förvaring så allt våra prylar slipper ligga framme överallt.

2008-09-01 @ 19:29:57
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Cattis

tack, vilka sötnosar! Vi får skaffa valp framåt våren sen (måste spara ihop pengar) och då finns det förmodligen valpar på en kennel en mil bort... kram

2008-09-02 @ 10:38:24
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: sarah

ååhhh vilken super vovve, jag är imponerad... jag saknar den lilla krabaten, saknar dig med. nu är jag iaf hemma från bulgarien igen, kanske kan höras till helgen så jag får veta hur det går med allt kram

2008-09-03 @ 08:47:12
URL: http://powertrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0