Tiden räcker inte till

Det där med långtråkigt under mammaledigheten har jag inte
kännt av än. Har massor som jag borde gör som jag bara inte
får tiden att räcka till. Unghäst ska ridas in, manar som ska ryckas,
hus städas, garderober rensas osv. Resultatet blir att jag är och "petar"
lite överallt och står med massor av påbörjade halvfärdiga projekt.

Igår hade vi smygpremiär för Miaträning hemma i ridhuset, vi skulle inte
ha börjat förrän om 2 veckor med när ryktet spred sig att vi var ett litet
gäng som skulle trimma så blev det helt plötsligt 3 grupper, kul!
Jag sprang runt i röda mjukiskläder och röda gummistövlar, släpade hindermaterial
och skrev ut infoblad, kokade kaffe, kände mig som en röd liten tomte som yrde
runt innan alla dök upp :)

Det vräker ner snö ute och nu är visst hösten klar att lämna in för vinter.
Svea ligger i mitt knä och äter och så snart vi är klara ska vi bege oss till mora
där jag ska rida Rerra. Igår på träningen hade hon nerverna på utsidan och reste
sig rakt upp, kändes inte som att det var långt från att vi slog över. Hon dämpade
sig såsmåningom och förhoppningsvis håller hon sig på mattan idag.
På lördag blir det röd rosett i svansen för att tala om för det andra på framridningen

att de inte ska rida för nära.


Ska försöka sköta mitt bloggande lite bättre!


Första bilden! oj vad vilsna vi var :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det där när dom reser sig är inte så kul... I know. =) Hoppas att det var en egångsföreteelse.



Kramis

2008-10-29 @ 12:54:06
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Cattis

Ja, ponnypojken är ju ett PERFEKT smeknamn på honom! Vad skönt att du har massa saker att göra, jag skulle nog vara lite gladare och piggare om jag också kom iväg och red. I helgen kommer hon iallafall hem från betet och sen ska det på skor. Så det kanske blir ridning redan nästa vecka i bästa fall!

2008-10-29 @ 19:49:40
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0