Språkproblem på kiosken

Jag och Svea har varit och köpt thaimat, Jag och P-Å skulle ha samma rätt
men på skulle ha lite mer "spicy". När jag försökte få thailändskorna att
förstå det så fnittrade dom förtjust, -spicy, spicy sjöng dom, och så skrattade
dom vidare lite lömskt, dumma djävlar, det här kommer ni aldrig kunna äta,
precis så tror jag att dom tänkte. Dom öste upp maten i två lådor (ur samma
stekpanna) och satte en krumelur på den ena som skulle vara starkare, men
eftersom dom var lagade i samma panna, vad var skillnaden?

Vi fick ialla fall i oss maten och jag lugnade ner magen med Ben & Jerrys Chew Chew,
nu har jag hittat min favvis!

Igår kväll var jag väldigt sugen på att följa med brudarna en liten sväng på krogen,
P-Å och Billie var ju på skogen på jakt så jag och Svea var hos "mormor och morfar".
Jag gjorde iordning mig och Svea låg nöjt på badrumsbänken och tittade på, jag ammade
och gullade, klädde på henne pyjamas och först vid halv elva lämnade jag huset.
Då hade jag ämnat över henne till mamma som matade henne med nappflasken och
när jag ringde 10 minuter senare (hysterisk mamma, jag? nä...) så sov hon sött och
jag lugnade ner mig lite. Jag åkte hem till Louise för att hämta upp brudarna och hinna
äta lite chips och dricka lite cola (Nykter självklart!!) innan avfärd. 

Vi provade fd. Lilla Krogen innan vi hamnade på Wasa där medelålderna var långt under
vår. Jag höll på att ringa hem och tjata tills min mamma sa åt mig att sluta telefonterra henne.
När jag kom hem vid halv 3 tiden sov Svea fortfarande och det fortsatte hon med ända till klockan 6.
Det var kul att träffa brudarna och klä upp sig, men jag saknade mest min lilla bebis och det dröjer
nog innan jag går ut igen :)

Kollar in mamma när hon går loss på sminket!


Jag och pålsson posar :)


closeup

Kommentarer
Postat av: mamma russin

javisst är det lite lika våra tjejer... faktiskt.. jag var tvungen att vissa gubben och tillochmed han höll med.. haha.. SÖTA tjejer... stina blir 4 månader imorgon.. vi bor i närke..:)

kul med en ute kväll.. det var väldigt länge sedan för mig också..

trevlig kväll..

2008-10-12 @ 21:17:05
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Kul att få vara ut lite, men jag förstår att du längtade hem. Jag var lika. Det tar ett tag innan det känns ok att gå ut "på riktigt". Dessutom kände jag mig plötsligt så gammal... Öh, är det för att jag är gammal!!!

Kramizar

Sol Jenny

2008-10-12 @ 22:15:00
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Cattis

Åhåå, jag gillar inte heller att gå ut. Jag vill hellre vara hemma med familjen. Jag vet att det låter corny men det är vad jag gillar bäst, nu för tiden. Kram!

2008-10-13 @ 05:57:19
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Maddis

Vad snygga ni är!! Saknar er!!



Kramar

2008-10-13 @ 08:20:50
Postat av: johanna

skönt att kunna gå ut och klä upp sig lite. man måste få känna sig snygg ibland också. Kram!

2008-10-13 @ 14:10:44
URL: http://jas0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0