Skoterns dag

Hör ni vad töntigt det låter? SKOTERNS DAG...
Moringar, orsingar, älvdalingar. särningar, idrebor osv. åker runt, dricker
öl, kollar på skotrar och äter gratis korv. Men vi var ju oxå där, åt korv och kikade
på folk, det är ju trots allt ganska underhållande med fulla människor som är extremt
bonniga. Vi är ju oxå skoterfantaster, och jag längtar verkligen efter snön, att få vara
i stugan i Bösjön, elda och åka skoter. Nu kanske skoteråkningen blir lite begränsad iår
efter som vi har Svea att tänka på.

Jag gjorde nyss ett försök att lägga Svea i sin säng så hon ska somna i tid så vi kan
få lite nya rutiner. Hon somnar sällan innan halv elva på kvällarna och då blir det inte
så mycket "egen tid" på kvällarna. Det gick ialla fall inte särskilt bra, hon vill inte sova utan
nu ligger hon under babygymmet och sprattlar. Eftersom hon inte sover särskilt mycket
på dagarna så vet jag inte vad vi ska göra för att få henne att somna tidigare? TIPS någon?


Svea skrattar väldigt mycket nu men jag lyckas inte få med det på bild, den jädra kameran är för seg
men det här var det närmsta jag kunde komma!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hon är så vansinnigt söt lilla Svea. :-)

2008-10-25 @ 22:22:22
Postat av: mamma russin

sött hårtroll..:) hur mycket sover hon på dagarna?? stina sover hur mycket som helst.. vi få kämpa för att hålla henne vaken efter klockan 18.00 på kvällen.. hon somnar vid 19 och sover till 8-9 på morgonen, men äter vid ca 05.00... sedan sover hon förmiddag i 2 timmar drygt.. och får hon inte sova då på f.m så är hela dagen förstörd med sömnen.. sedan är hon med uppe i ett par timmar innan det blir dax för eftermiddags luren..:) ca1½ timme.. så brukar stinas dag se u... läste någonstan (tror det var i A.W. barnaboken) att en 4 månaders sover ca 15-16 timmar på ett dygn och det stämmer in på stina..:) min lilla sömntuta..jisses så långt detta blev, hhehehe..

kram..

2008-10-25 @ 23:11:38
URL: http://enburkrussin.blogg.se/
Postat av: Cattis

Alla barn sover ju olika, hon kanske inte behöver så mkt sömn och då är det svårt att försöka mixtra med sovtiderna. Vad söt hon är på bilden, det syns på ögonen att hon är glad tycker jag. Kram

2008-10-26 @ 08:41:13
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Cattis

Tackar! Det är bara att anmäla sig, jag anmälde både mig och Henke och betalade in på en gång. Så man inte kan ångra sig! Jag räknade iskallt med att inte kunna nånting av matten och det är ju två såna prov! Svenskan gick bra och engelskan också, så jag vet väl vilka som är mina lite bättre sidor :)

2008-10-26 @ 10:09:27
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Louise

sötnöt :)

2008-10-26 @ 17:33:17
URL: http://louise1983.blogg.se/
Postat av: Jennie

Shit va söt hon va på den bilden,hon ser då glad ut..:)Du får filma ett härlig skratt och lägga ut istället...:)

Mmm,skoterns dag låter verkligen töntigt...men kan va riktigt kul ändå om man har rätt sällskap med sig...:)

Kram

2008-10-26 @ 17:58:40
URL: http://http:/jennieleee.blogg.se/
Postat av: Therese

Så stor hon blivit! :) Hon är sååå söt!! :D

2008-10-26 @ 18:07:56
URL: http://peekabooo.blogg.se/
Postat av: Mona

Riktig söt bild !..

Sovtips..-det är en svår nöt att knäcka..alla barn är ju som sagt var väldigt olika..men att "försöka" skapa rutiner och i SMÅ steg ändra sovtiden under en liten längre perios kan kanske vara en lösning ?!



På skoteravdelningen och småbarn finns det lite tips så att den lille kan hänga med på lite av det mesta!.."skoterlåda" ung som en sparklåda..mm mm..



-själv upplevde vi inte "atomosfären" fullt ut på skoterns dag...blev en snabbvända till Idre då jag körde och ville tillbaks till stugan där Michaela hade fullt upp på barnvaktssidan + bakning!! Hon är för jäkligt duktig på barn-fronten!



Längtar också till skotersäsongen!



kram



2008-10-27 @ 10:33:14
Postat av: johanna

hon är så makalöst söt!

2008-10-28 @ 19:56:51
URL: http://jas0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0