Fraktur?

Jag berättade ju igår om att min häst stod på näsan i hagen,
idag var hon VÄLDIGT svullen över nosryggen. Efter att ha dragit ur
pappa detaljerna (han såg när hon gick omkull) så har jag konstaterat
att hon måste ha slagit huvudet i staketstolpen. Förhoppningsvis är
det BARA rejält svullet.

Billie har jobbat hårt i ett par dar med att försöka ta sig under soffbordet,
och ingen av oss har orkat avsätta tid att lyfta undan bordet och titta
efter vad han nosat fram. Idag lyftes bordet dock undan och en mycket
lycklig terrier kunde plocka fram ett lagom gammalt baconchips. Tror ni han
åt upp det? knappast, han sprang iväg och gömde det på nått nytt ställe.
Man brukar hitta mycket roliga saker på konstiga ställen när man städar :)

Svea har börjat le och skratta ordentligt nu, och hon är SÅÅ söt när hon drar igång,
hon "pratar" mycket mer nu oxå och ibland undrar jag om hon tycker att jag är korkad som
inte verkar förstå vad hon säger.

Imorgon åker P-Å till Järvsö och tävlar och vi blir själva i helgen jag och lillsessan,
men vi ska ju på hästtävling och har nog fullt upp ändå. Vi brukar ju bo i Mora
när P-Å är borta men syrran är hemma med alla sina hundar och att bo bland
7 hundar är som att gå på zoo, bli inlåst i aphuset och inte få komma ut. Med andra ord,
vi kanske stannar i orsa.

Så här slten, solbränd ful och jävlig blir man av att fiska, men jag fick upp den
alldeles själv.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad tråkigt att det blev så pass att det tom svullnade upp... Jag tänkte först att hon kanske hade sprungit så att hon börjat blöda näsblod (det har hänt Mirre en gång) men när det svullnar står det ju klart att hon slagit sig.



Hoppas att svullnaden går ner och att det ser bättre ut snart!



Kram

2008-10-17 @ 09:15:09
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Mona

Häääärlig bild.. det blir nog en riktig fisketjej av dig också..där ligger man i lä !!! ;)

2008-10-17 @ 12:00:34
Postat av: Cattis

Ha ha ha, vad kul du skriver om att stanna i Orsa. Hoppas det går bra med hästen, idag har jag varit och klappat på en stor häst med. Fast inte min egen eftersom jag är i Hedemora.

2008-10-17 @ 17:28:49
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0