Dagens I-landsproblem

Sitter framför tv:n och zappar mellan "bonde söker fru" och
world cup hoppingen på eurosport. Egentligen är det bara
Peter (bögen) som jag tycker verkar vara rolig, dom andra
bönderna fascinerar mig inte det minsta i år och därför kan jag
titta på båda kanalerna "samtidigt". Det räcker inte med att
se på tv, jag måste blogga lite oxå och hålla koll på mina aktioner
på tradera, mitt nya intresse!
P-Å, Billie och Svea var lite för högljudda så jag körde upp dom på
övervåningen, jag behöver lugn och ro för att min simultanförmåga
ska fungera och jag ska fixa alla dom här viktiga sakerna!

Idag har jag och Svea varit och lunchat med Louise på helmers. Där blev det
oxå ett I-landsproblem. Ni som ätit lunch på deras övervåning har säkert
märkt att bordena inte är tillräckligt breda för två brickor mittemot varandra,
och många gånger har det varit nära att man fått brickan i knät. Den här gången
var det inte nära, det var hela vägen idag. Tomater, ägg, dressing, smörgås osv.
rakt ner i knät. Men med mitt nya "moderliga lugn" ordnade jag upp situationen
och låtsades inte bry mig om fläckarna, man har blivit rätt härdad på 2 månader
som småbarnsmamma.

Det hade väl kunnat räcka där kan man tycka men Bille tyckte att det var jättekul
att jaga hästarna i hagen idag. Han brukar aldrig göra det så därför får han vara lös
på gården men idag var han nog aningen uttåkad och Rerra sprang fortare och fortare
och till slut stod hon på näsan och började blöda näsblod. Jag blev självklart hysterisk
men efter att ha pratat med veterinären nu på kvällen så är jag lugn och hästen verkar vara
fräsch.

Hoppas på att inget mer ska hinna gå på tok innan vi gått och lagt oss.
God natt på er :)

En bild från i lördags, från vänster: Kristina, Louise och sen storasyster.


Kommentarer
Postat av: Cattis

Hästbögen är ju bäst, det är p.g.a. honom man kollar!

2008-10-16 @ 09:59:26
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0