Ullabella sekreterare

Det är jag det. Jag har just skrivit ihop ett förslag på eventdag med prisuppgifter som
P-Å skulle skicka till några kunder. Jag har nämligen planerat så bra, i framtiden skall
jag sortera hans papper i pärmar, betala lite fakturor och skicka lite paket. Och självklart få en
jättebra lön. Och samtidigt vara hemmafru. Nu återstår ju bara att få min sambo och framtida försörjare
att förstå vilken underbar ide det här är.

Idag har jag och Sarah ätit glass och jordgubbar på fikarasten. Gud va gott det var! Vi är såå trötta
på att jobba. Sarah vill flytta, och jag...jag vill mest ligga på gräsmattan i mjukisbyxor och vara tjock utan
att behöva hitta kläder som jag kan se stylish ut i på jobbet -och samtidigt vara höggravid. Så fikarasten
(och självklart lunchen) är våra höjdpunkter under dagen. Imorse innan jobbet var vi trots allt otroligt aktiva och
spenderade en timme ute i skogen på hästryggen. Strålande sol och hästar som uppförde sig var en bra kombination.
Eftersom jag inte tycker att det känns nått bra att trava så har vi skippat den gångarten och galopperar stället.
Trav är ju ändå en överflödig gångart för oss hoppryttare :)

Jag vill åka på semester. Helst till grekland eller nånstans runt medelhavet. Men nu är det ju så att inge försäkringar
gäller om det skulle hända mig nånting på resan eftersom det är så sent i graviditeten. Så istället har jag lämnat in önskemål om att åka till Gotland. Har aldrig varit där och inbillar mig att det ska kunna infinna sig lite semsterkänsla.
Tyvärr tvivlar jag starkt på att vi tar oss längre en till kommungränsen. Med en arbetsnarkoman till sambo så får jag
nog köpa en bok om gotland och titta på bilderna. P-Å föreslog att i brist på tid kunde vi tälta på gräsmattan, låtsas att syren häcken var ringmuren, ta bilen och titta på några får och låtsas att vi tagit en tripp till Fårö.
Tinis visade tydligt sitt missnöje över förslaget och drömmer nu vidare om semester PÅ RIKTIGT.

Solstollarna



Kommentarer
Postat av: Cattis

Oj, vilket dåligt Gotlandssubstitut... Gotland är jättefint och du får säkert lite medelhavskänsla där, om du har turen att komma dit. Vad är det med karlar egentligen? Varför missar dom att det viktigaste för dom borde vara att hålla sin gravida kvinna lycklig? Verkligen en bra idé du hade med jobb där, jag kan tänka mig nåt liknanade. Problemet är väl att Henke förmodligen inte kommer öppna ett eget hissföretag. Om du ska neråt södra dalarna inom en snar framtid kan jag skicka med min syster en påse bullar (hedemora). Annars kan Sarah säkert ta med sig en påse när hon kommer hit om två veckor, fast risken är såklart att bullarna hinner ta slut före det... Dom går åt i snabb takt, men jag ska försöka gömma undan en påse åt dig. Kram!

2008-05-29 @ 23:09:51
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: sarah

gumman stackars dig, bara päron har ploppat och PÅ betalar dig en bra lön får du komma på semester hos mig.

2008-05-29 @ 23:42:03
URL: http://powertrip.blogg.se/
Postat av: Jennie

Gotland ÄR helt underbart,som medelhavet fast tio ggr finare!!!Vart helt kär i Visby när jag va där,innerstan är otroligt vacker med sina smala stensgränder,vita hus och klätterrosor.Stränderna är oxå jättefina...!!

- hit vill ja flytta (sa jag när jag var där..:)

Jag och Magnus har pratat om att åka dit några dagar i Juli när vi har semester...få se om de blir av.

Vilken fin mage du fått förresten...:)

Kram

2008-05-31 @ 07:44:28
URL: http://jennieleee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0