Föräldrakurs, följetong 2

Föreställ er ett gäng människor i ett rum på mora sjukhus, låt oss säga 8 stycken
blivande mammor och pappor och 2 mästrande barnmorskor som föreläser om
förlossningsarbetets olika stadier. En av av killarna i rummet skruvar nervöst på sig
och viskar i sin respektives öra om önskemål på en paus. Hon hyshar åt honom att
sitta snällt och vänta som de andra åhörarna. Då drar barnmorskan igång ett bildspel
med bilder (av det mycket närgångna slaget) från en förlossning. Efter 2 bilder kan man
tro att det börjat brinna i ovan nämnda nervösa killes stol. Han rusar upp, säger nått om att
måste gå, och kastar sig mot dörren. Kvar sitter 3 och ett halvt par blivande föräldrar och stirrar
på den ensammma halvan. JAG (ifall ni inte förstod det) Tilläggas skall att min sambo dök upp
15 minuter senare som att att ingenting hade hänt med en kopp kaffe och godis.
Under tiden han varit borta hade experterna lugnat mig med att killarna inte svimmar på förlossningen,
och OM dom skulle göra det så finns det ju trots allt kompetent personal som tar hand om honom.
-En helt vanlig dag i familjen Ståbis/Erikssons liv!

None

Kommentarer
Postat av: Cattis

Jag kan iallafall inte klandra honom... Jag blir plötsligt väldigt glad att vi hoppade den där kursen för jag klarar inte heller av såna där bilder... På förlossningen frågade dom Henke om han ville kolla när man kunde se huvudet, men jag hade absolut förbjudit honom och som tur var ville han inte själv heller.

2008-05-29 @ 10:04:22
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0