Alkolister?

-Eller helt normala människor?
På vägen hem till mitt öde hus möts jag av en massa glada människor med mystiska
klirrande påsar. Kan dom vara från systembolaget tro? Nu ska dom grilla, supa till och
ha grymt roligt. Själv är man ensam hemma med vovven, och ska upp och jobba imorgon.
Jag är INTE bitter. Jo det är jag jag, vill ha en kall pink panter. Snart ska jag ta vovven
och låtsas gå på promenad, men egentligen ska jag ut och smyga på vad
folk som inte är gravida sysslar med en fredags kväll när solen skiner och termometern visar på 22 grader.
För sånna normala grejer har jag glömt bort. NU är jag bara tjock och tråkig. Min snälla granne
som jag lånade skruvmejseln av igår bjöd mig på grillfest imorgon men jag är nog för blyg för att gå dit själv.
I normala fall (läs icke gravida) hade man tagit sig ett par groggar och knatat över.

Nu kanske ni tror att jag är deppig, och så är det ju inte. Jag är JÄTTE glad över vår lilla bäbis som
sprattlar runt i magen...men det är bara lite tråkigt just nu. Och jag har ingen annan i samma tillstånd
att beklaga mig för. P-Å han tycker det är jätte bra med en privatchaufför som inte är full, hysterisk och pinsam.
men vänta lite nu...hysterisk och pinsam kommer jag ju alltid vara :)

Nej nu tar jag min blodhund, solbrillorna och smyger ut och spanar in fylleristerna.

Skräckinjagande vovve, eller hur?
image17

Kommentarer
Postat av: sarah

ha ha låter som vi roar oss med ungefär det samma en fredag som denna, varför slog iv oss inte ihop? vi kanske ska ta och grilla lite i morgon?, men du jag är mer tragisk, jag är inte ens gravid!!

2008-05-09 @ 21:23:19
URL: http://powertrip.blogg.se
Postat av: Maria

Jag är lika tragisk och inte heller gravid. Sitter här och undrar när dom som grillar och festar här utanför ska skruva ner musiken och dra vidare. Och jag är oxå en korsordstönt, det bästa tidsfördrivet på tåg t ex :) Jag är väldigt nyfiken på den där magen nu!

2008-05-09 @ 21:42:23
URL: http://mariatheres.blogg.se
Postat av: Maria

Japp inflytt 1/6 men jag vet inte exakt när jag kommer hem än. Tror vi börjar flytta in helgen 7-8 juni. Vi får väl köra grillning hemma hos er tills vi kommit i ordning :) Jag kommer ju ha tråkigt under veckorna.

2008-05-09 @ 21:57:15
URL: http://mariatheres.blogg.se
Postat av: Cattis

om du hade bott lite närmare hade du ju kunnat komma till oss o grilla, bara småbarnsföräldrar = ingen sprit. passar perfekt för gravida också...

2008-05-09 @ 22:24:36
URL: http://cattise.blogg.se
Postat av: Cattis

det är helt ok om du vill äta glass istället :) är det din hund på bilden? är det en cavalier king charles spaniel?? den var jättesöt!

2008-05-10 @ 10:58:10
URL: http://cattise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0