Den blomstertid nu kommer.

Söndag och 30 grader varmt i orsa. Hela förmiddagen ägnades åt plantering
och skurning av bron. Jag har skjutit upp det här så länge för det har alltid funnits
nånting att skylla på och göra istället. Men nu är det gjort och det känns fantastiskt skönt
och fint blev det dessutom är gräsmattan klippt och jag bor inte längre mitt på en äng.

Igår var vi på tävling i Insjön med Carrera B. Hon Var felfri i 90 och även i debuten i 1meter.
Hon hoppade helt fantstiskt och Netti red henne jättebra. Jag har sånna förhoppningar
för den här lilla hästen, hon blir bara bättre och bättre och igår glänste hon verkligen.
Det stora bekymret är att Netti inte bestämt sig om hon vill hoppa henne åt mig något mer och då står jag
utan tävlingsryttare. Jobbigt sånt här.

Jag har just smällt i mig lite glass och ska ut på en liten tur med bilbo, sen ska vi krypa ner i soffan
och se på lite film medans vi väntar på att husse ska jobba klart för kvällen och komma hem till oss.
Imorgon blir det jobb och nedräkning på sista jobbveckan sen blir det långledigt hela sommaren.
HÄRLIGT!

Jag har kommit på att jag inte vill att Sarah ska flytta till linköping, det kommer blir väldigt
tomt här hemma. Samtidigt vill jag ju att hon ska vara där hon är lycklig, och det är nog tyvärr
inte i Mora. Goda vänner växer inte på träd. Iså fall skulle jag ägnat dagen till att plantera
sådana ute på bron istället för blommor.
Kram på er.

"Dagens projekt"

Kommentarer
Postat av: Cattis

Hur många hästar har du egentligen? Har du stall hemma? Det blev jättefint på trappen! Fin låda i pil, jag har 4 st lika :) ska nog ut och plantera lite i dom nu så det blir av nån gång...

2008-06-08 @ 20:47:25
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Jennie

Va fint du har gjort.Dom där blomkorgarna och lådan i pil var superfina...var har du hittat dom....;)??

Kram

2008-06-08 @ 20:57:25
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: sarah

tack så mycket gumman, jag kommer sakna dig med men då finns det ju en anledning till att åka hem oftare...

2008-06-09 @ 16:00:28
URL: http://powertrip.blogg.se/
Postat av: Susanna

Vad fint du har gjort! Kul att det gick så bra med Rerra. Hör av dig när nästa tävling blir så kanske jag hänger på och fotar =P

2008-06-09 @ 18:30:23
URL: http://sannaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0