Groggholmen

I går kväll och inatt förvandlades idyllen på Jannisaholmen till
inferno på groggholmen. Ju mer folk drack ju mer bråkade dom,
med sina respektive med andras respektive, blev sams, körde båt
på fyllan utan större framgång. Det var bara jag och P-Å som var sams
med varandra, Vid ett tiden tog jag Bilbo under armen och kröp in i vår lilla
stuga och drog igen dörren. Tolerans nivån är inte den högsta för tillfället
och guuud va drygt det är att lyssna på folks fylle diskussioner.

Nu när vi kommit hem har P-Å lyckats tömma ur vattnet ur våra element
så att vi kunde plocka bort elementet i det rummet som ska tapetseras i
veckan. Jag sprang upp och ner i huset och vara alldeles nervös, när det bubblade
i alla rör och vattnet forsade ut ur pannan i källaren, men det verkar som att allt
gick bra och att vi klarade oss utan nån större vattenläcka som jag sett
framför mig i min fantasi (typ en het gejser som fyller huset med vatten)

Så med elementet nerskruvat, spjälsängen ihop byggd och hunden sovandes bredvid
mig på soffan så är det bara pizza och glass leveransen (P-Å) som fattas.
Han ska åka bort och fiska måndag och tisdag så jag tror att pizzan är ett fjäsk,
men det tackar man u inte nej till på en slappar söndag. Jag har skrivit en lååång lista
över saker jag ska göra i veckan. Jag mår bra över att få samla mitt kaotiska inre
på papper och dra ett streck över grejorna jag gör. Jag är oxå en sån människa som
måste ha jämna volym på alla grejer, typ 12 eller 14, absolut inte ett ojämnt nummer,
då kan ju nått otäckt hända. Är det det här som kalls tvångstankar? Jag har ju som tur är
aldrig utgett mig för att vara normal :)

Imorgon ser jag fram emot en lunch med Louise, sen ska jag köpa lite tyg och skapa lite
här hemma, beställa tapeter måste jag göra oxå, men  det står på listan så följer jag den
så ska jag inte vara helt lost imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny Ersson

Ciao... låter som en vanlig helg på holmen. Tänker då inte på fyllebråk och tjafs, utan mer på mycke folk i omlopp. Själv var man slut efter fredagen och i går blev vi kvar hos Mona, Micke var i Fjäten. Tres och Roine med barn blev oxå kvar trevligt trevligt. Ha det bra och lycka till med rummet

Sol Jenny

2008-07-20 @ 19:10:15
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jämna tal och listor till alla, annars överlever man inte!

2008-07-20 @ 19:14:49
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0