Genrep på förlossningen

Eftersom jag haft ont i magen sen i tisdags ville dom ha in mig
på koll idag. Dom satte en såkallad ctg kurva på magen och konstaterade
att bebisen mådde prima och att jag hade förvärkar som jag inte
känner av. Smärtan i magen berodde troligtvis på ligament som var
trötta av en tung bebis mage. Efter undersökning sa den läkaren
att hon inte trodde att jag skulle gå tiden ut (13 aug) utan ett par veckor till.
HALLÅ??? är jag klar att bli mamma så snart, jag som bara hunnit börja med
boken om förlossning. Får läsa MYCKET ikväll.

Vad är det här hemma som är kvar då innan jag är lugn? Byrå och spjälsäng
ska skruvas ihop, bebissängkläder ska tvättas och bäddas i och såklart vill jag ju att
det ska vara rent och fint här hemma. Målaren ska komma till veckan och göra klart
barnrummet. Nu är ju inte hantverkare kända för att dyka upp på utsatt tid men jag håller
tummar och tår för att det här är ett undantagsfall.

Ikväll ska vi göra hemmagjord plankstek och fram tills kvällen kommer ska jag bara
vila för det är vad jag blivit ordinerad av proffsen att göra. Ialla fall ett par timmar :)

Kommentarer
Postat av: Cattis

Sådär sa dom till mig med, i början av januari ville ju A E ut. Till sist kom hon ändå dagen före BF (28 mars = det blev superlång väntan). Hoppas du slipper ha ont mer, ta det lugnt! Kramar!

2008-07-11 @ 15:43:46
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Jennie

Oj! nu fattade jag precis att ni ska bli föräldrar snart....:)de blev liksom verkligehet när jag läste de där..helt otroligt.!! Spännande!! har ni tagit reda på om de blir en liten pojk eller en tös...:)??

Kram

2008-07-12 @ 11:11:00
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Ine

Håll ut till 19:e augusti så får jag en födelsedagskompis i form av Tin:s bäbis!



Du är stark.

2008-07-16 @ 19:35:45
URL: http://inemaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0