Woodfair

Idag har hela familjen varit till grönklitt på trämässa, låter inte särskilt spännande
och det var det inte heller, MEN det var skönt att komma ut lite och göra nått
tillsammans. P-Å är en typisk egen företagare som aldrig kan släppa sitt jobb,
han jobbade tom när vi var på bb, så på dagarna var jag själv däruppe. Man har
försökt  tänka sig in i hur det skulle vara att ha barn, det som jag inte kunnat
förstå det är att fast man inte är ensamstående mamma så är man väldigt ensam
med bebisen. Det är ju jag som är maten, det är därför jag som får vara uppe på nättena,
jag som får vara hemma och natta och försöka somna själv när bebisen sover.
P-Å kan jobba, sova hela natten och som ikväll ta en påse öl med sig och i goda vänners sällskap
dra iväg på bowling. Jag är inte bitter och nog hade jag kunnat ta med Svea till bowlingen
men jag är fortfarande i den fasen när behöver ha fokus på bara mig och bebis för
att orka. Jag tror och hoppas att om ett par veckor har jag kommit in i det här och kommit in
i den där fasen när man är trygg och det är mysigt, för just nu känner jag mig trött, stressad
och lite ensam.

Godnatt på er.

Motvilliga fotoobjekt med trotsiga miner

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-08-30 @ 20:47:56
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh va mysigt att vara hemma med en liten bebis... Jag var ju tvärtom och var ALDRIG hemma. När Ebba var nyfödd stod jag för planeringen av en möhippa och sedan bröllop. Och mitt i det dog min morfar när hon var 9 dagar, så en begravning och sorg skulle samsas med glädje som nybliven mor. Ta det lugnt och gör det du känner för själv... avundas dig som klarar av att va hemma (jag blev så rastlös men mitt flackande gjorde mig även slut och man kände sig som en dålig mor). Ta det lugnt och njut... men se till att inte bli sittande hemma själv heller, ni är faktiskt 2 vuxna... (även om man funderar när det gäller karlar ibland) Kram på er

Sol Jenny

2008-08-30 @ 20:57:06
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Cattis

jag tänker på dig o vet hur det känns! såg din kommentar på min blogg o svarar på den imorgon, måste sova nu... kramar

2008-08-30 @ 21:40:28
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Cattis

He he tyvärr håller jag med P-Å om att det är töntigt att förlova sig, jag gillar inte att det är mode i att förlova sig och därför ville jag inte förlova mig innan... Henke har ju t.ex. redan varit förlovad "bara för att hans ex ville". Henke ringde i måndags och sa att han hade bokat huset (ett hus från 1800-talet i Gamla Linköping där man kan gifta sig borgerligt) och skulle försöka få tag på en vigselförättare. Annars hade vi funderat på att gifta oss på Power Big Meet i Västerås i somras där det var drive-in bröllop, men vi hann inte få papprena i tid (kanske för att vi kom på det på måndagen och drive-in bröllopet var på fredagen). När vi ändå hade papprena hemma kunde vi liksom göra slag i saken. P-Å kanske kan tänka sig att gifta sig utan att förlova sig? Jag tycker att om man förlovar sig ska man gifta sig inom ett år, så gammaldags och trist är jag :) Kramar!

2008-08-31 @ 10:18:15
URL: http://cattise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0