virus väck

Min dator är frisk igen efter en hjälteinsats av Henrik som tom
levererade den orsa imorse medans jag och Svea låg och sov
på övervåningen, så han fick inte ens bullar och saft för besväret!

Igår fick vi superfina blommor hem till dörren från Fredde och Fia,
tusen tack för dom, hoppas ni kommer upp och hälsar på snart!

Idag har det varit full rulle hela dagen, P-Å stack tidigt för att ut och jobba,
och jag passade på att diska, tvätta och duscha medans Svea sov, noppa
ögonbrynen hann jag med oxå, kände mig så effektiv!

Sen kom Charlie och hälsade på, hon hade åkt hem från sandviken bara
för att kika på bebisen, vi känner oss hedrade :)
Hon var en hejare på att köra bugaboo vagn, jag passade inte riktigt in där
jag gick bredvid i mina mjukis kläder. Charlie kom med en goodie bag med suveräna
grejor, godis och tidningar till mig och jättefina kläder till sessan.


Jenny, hennes dotter Ebba och Anna har oxå varit här, Svea fick en jätte häftig barbamamma
i mjukisvariant. Det var skönt att få höra från Jenny att man är normal med alla konstiga
tankar som dykt upp, och att bebisar vill äta varje timme ibland, inte bara mitt matmonster :)

Vi har tagit ytterligare en promenad med vagnen, frisk luft ska vara bra för nattsömnen för
dom här små, och så mycket coca cola som jag missbrukar så borde jag stå på
löpbandet all min vakna tid. Jag har en burk kvar i kylen, men efter att den är slut ska jag
inte dricka mera läsk. Eller jag ska FÖRSÖKA att inte göra det.  

Idag har Svea sovit ganska mycket och jag oroar mig för natten, kommer hon att vara utvilad
och hålla låda när mamma behöver sova eller kommer hon vara en duktig tjej. Bara att vänta och se.
Nu väntar vi på P-Å, eller jag längtar, känns som att han varit borta jättelänge nu. Eftersom jag går
och lägger mig vid 21 och han oftast inte kommer hem förrän vid 19 så hinner han inte se oss så mycket.

Älskar dig ofantligt mycket. Fast du är hopplöst dålig på att städa.

Kommentarer
Postat av: Jenny och Ebba!!

Hon va så fin lilla Svea, hoppas inte Ebba skrämt livet ur dej hur det är att ha en 3 åring.. =) Tror hon kände att vi fokuserde mest på Svea, hon brukar inte alltid vara så DÄR bråkig!! haha Sköt om er det va kul att få hälsa på er. Kram

2008-08-27 @ 19:21:37
Postat av: Cattis

HA HA HA kommentaren om P-Å var klockren, precis så känner jag för Henke också!

2008-08-27 @ 20:23:59
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Emelie Brottare

Hej Tin!

Grattis till lilltjejen, vad fin hon är, med mycket hår och allt!!! Tyckte det var lite kul det där med colan, så där höll jag också på i slutet av graviditeten och när Ivar var alldeles färsk.

Ha det så bra och all lycka till er!

Kram

2008-08-27 @ 23:38:17
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: Cattis

jag vet inte om jag använt hot, men jag har förmodligen provat allt. det som faktiskt funkar bäst är om jag kör en "jag diskar så dammsuger du"- grej. när vi bodde i lägenhet gjorde vi alltid hälften var men det försvann när vi flyttade hit. eller när jag var mammaledig kanske. den senaste tiden har henke städat o fixat ganska mkt faktiskt. det viktigaste tror jag är att killarna också är pappalediga för dom tror att man är hemma o latar sig hela tiden, typ ligger på soffan och leker med barnen när man i själva verket städar och fixar hela tiden. jag tror (och hoppas VERKLIGEN) att henke insett hur mycket jobb det är att hinna med både barn o hemmet. han är ju hemma själv med barnen varje lö o sö även om jag helst vill att han ska va pappaledig men det funkar inte om han är hemma. tyvärr... med jämna mellanrum får jag "jag orkar inte mer"- utbrott o blir hysterisk fast det verkar inte ha nå effekt. det svåra är ju att dom måste VILJA städa själva, jag har försökt berömma honom överdrivet när han gjort nåt men det funkar inte alls.

2008-08-28 @ 11:41:28
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Charlie

nu har jag framfört snabbjäsningen till jonas:) han skratta bara, pussa puman från tant charlie

2008-08-28 @ 12:20:36
URL: http://charliieee.blogg.se/
Postat av: Emelie Brottare

Tycker att det är jättekul, fast jag har ju bara hållt på sen igår... =-) Vad kul om läser den, då vet jag iaf. att jag har 1 läsare. Visst är det lustigt att titta på sin bebis och tänka att den har fått plats i magen? Kram

2008-08-28 @ 13:41:03
URL: http://emeliepernille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0