En bra natt

Som ni förstår av gårdagens kvälls inlägg så var jag TRÖTT igår,
först var jag hemma själv på morgonen med Svea och Bilbo och skulle
försöka ta hand om bebis och rast hund och packa ihop det vi i behövde
ha med oss till borlänge.

Vi tog oss till och från Romme, hann se Rerra sätta 2 klockrena nollrundor
i premiären på gräs, hoppade vattenmatta i båda klasserna och gjorde matte
grymt stolt. Men ärligt talat var jag som en uppskruvad duracell kanin hela tiden,
 orolig för Svea, orolig för att hon skulle vakna, frysa, skrika osv.
Carrera har alltid varit lite knöligare att rida i vänstervarv och igår när jag stod på
backen och såg henne bli riden kunde jag konstatera att hon tar lite kortare steg
med vänster bak, förhoppningsvis är det så enkelt att hon har en sämre svagare sida,
och det blir bättre ju starkare hon blir. MEN för säkerhetsskull ska en kiropraktor kika
på henne till veckan i förebyggande syfte. Hon presterar ju kanon men jag vill att hon ska
må prima och inte få några framtida skador. Ni märker kanske att det här med att oroa sig
är min grej..

När vi kom hem var vi till P-Å´s lillebror Patrik och hans Anna och åt kräftor,
P-Å fick skala mina kräftor eftersom jag satt med bebis i famnen, när vi promenerade
hemåt vid elva tiden bestämde jag att nu får det bli att ta det lite lugnare, inte åka på
så mycket, inte ha så mycket måsten, och tvinga P-Å att ansvara lite mer för markservicen
här hemma.

Natten har varit bra, hon sov mellan 12 och 4, och jag fick äntligen sova ett par timmar i sträck,
sen åt hon och somnade om rätt snabbt. P-Å och Bilbo stack vid sju för att möta upp Bulan och fiska,
och vi låg kvar i sängen och åt, sov och myste om vartannat fram till halv 11. Så idag känner jag mig
rätt pigg!

Dagens enda projekt (förutom att duscha) är att gå över en sväng till Sveas kusin Ella
som ska ha ett års kalas. Problemet är att jag inte kunnat komma ifrån och köpa nån present.
Men jag tror nog att dom förstår det, hon hinner nog få den senare.

Prinsessan ligger och myser själv medans mamma bloggar,

Kommentarer
Postat av: Tessie

Hon är faktiskt världens sötaste Ruskprick. :)

2008-08-23 @ 13:39:53
Postat av: Jessica

Vad fin hon är Svea! =) Förstår att det är en stor omställning att ha en liten en att ta hand om men är det inte helt fantastiskt också?? =)



Kul att det gick bra med Rerra! Hoppas att det går bra med kiropraktorn också...



Kramar

2008-08-23 @ 15:32:10
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack så mycket. Det är skoj att pyssla. Vad skönt att du fått sova lite i natt :-) Du får försöka vila lite på dagarna också när lillan sover. Synd att vi bor långt ifrån varandra men det skulle vara skoj att träffas någon gång ändå. Jag brukar fara och flänga runt Dalarna ganska mycket så nån gång kanske vi kan ses :-) Det blir väldigt ensamt på dagarna när man är mammaledig och alla andra jobbar, därför är det bra med mycket vänner. Kramar

2008-08-23 @ 19:37:17
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: sarah

grattis till din fina häst som bara fortsätter briljera så vi förhoppningsvis kan umgås lite på flyinge när det är dax =). en styrke kram till dig för alla sömnlösa nätter och det min försvunna text försökte säga var att jag nog mer användes som ett föråd eller dyl, men på ett eller annat sätt ska jag väl få ut något av det med...

2008-08-23 @ 21:59:26
URL: http://powertrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0