Sjukstuga

Varit en dyster dag idag. Spenderat några timmar på Rättvikskliniken med 4-åriga Boxter B som blev ordentligt halt för ett par veckor sedan och inte blivit bättre med vila. Inflammation i bägge framknäna och en ev förändring på röntgen på ena. Kändes minst sagt som en käftsmäll.

Det där med att ständigt orka lite till och lite till börjar nå sin gräns när det kommit till hästarna. Skelettcystor. Sammanväxta tvärutskott. Pålagringar. Och så fortsätter listan... Jag lägger min själ i mina hästar och att se drömmar raseras gång på gång av omständigheter man inte kan rå för tär hårt. På onsdag lämnar jag min vackra Panamera B på ultuna för CT röntgen av hennes skelettcysta som ev blivit värre. Skulle röntgen visa att cystan spruckit upp mot leden så kommer tyvärr inte den tjejen att fira någon 1 års dag. Vill inte ens tänka den tanken.
Jag har redan Myggan & Wassago som betar på de evigt gröna ängarna och det räcker gott så, dom behöver inga fler kompisar på läääänge.

Panamera B e. Corlensky G-Cardento


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0