Att våga hoppas

Det är nog bara att inse att december månad inte kommer att bli den
mest produktiva bloggmånaden i min historia som bloggare.

Det jobbas och rids och lämnas på dagis och....ja sen tod tiden liksom
slut. Men på övertid lyckas jag klämma in ett och annat ändå för att liksom
få känna mig normal, vad det nu är.

I Fredags blev det middag hos min kollega Caroline, i sann "halv 8 hos mig"
anda fick vi en super middag och när vi slukat den fick vi fortsätta kvällen
vidare i soffan med glögg, pepparkakor och lussebullar framför Idol. Då Svea
väntade på sin mamma så blev jag först att lämna myskvällen som övergått
i en tävling i att bräcka varandra med sjuka erfarenheter. Galet och mycket skratt!

Vår värdinna Caroline!

Hennes blogg hittar ni förresten HÄR!

På lördagen då det jobbats, ridits och kikats på hushälsade vi
äntligen på Helena, Marcus och Vilma som fått tillökning i form
av nytillskottet Clara. Ljuvligt att andas lite bebis, och jag insåg att
jag nog skulle vilja ha ett syskon till Svea när den dagen nu kommer..

Clara vinkade för fullt med armen därav det suddiga fotot. Svea var väldigt fascinerad
ac det lilla pyret och var inte alls med på noterna när hon skulle lämnas tillbaka till mamma
Helena.

Det är verkligen riktig vinter ute och Svea har både åkt spark och bob,
självklart måste ju detta fotodokumenteras:

Idag har veckan inletts med en ledig dag! Båda hästarna har trimmats och
känts riktigt fina, Vi har haft lunchhäng med Kristin och så har naglar fixats.
Självklart är Svea med sin mamma för det mesta och fick oxå sina naglar
fixade i en färg som hon själv valt ut!

Familjen Eriksson goes pink!

Nu ska jag somna gott med oxfilé och marängsviss i magen. Jag ska
tillåta mig att våga hoppas och drömma om ett 2011 med stora förändringar
som kommer att göra vår lilla familj gott.

Kramar

Kommentarer
Postat av: vicky

jag vill kommentera men är helt säker på att du inte vill läsa dom kommentarerna och ingen annan heller så jag låter oftast bli!

2010-12-08 @ 21:58:29
Postat av: Helena

Klart du ska ha en bebis till i framtiden =)

2010-12-28 @ 21:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0