Världens bästa mamma

vill jag bli, precis som min mamma!

Hon har just varit här och planterat en massa blommor i mina krukor så nu möts
man av lite blomsterprakt när man kliver utanför dörren. Själv satt jag på en stol ute
på bron i morgonrock och tofflor och tittade på...bäst man inte är i vägen :)

Öppnade butiken själv idag och fick gå hem vid 16, belönade mig själv med en glass
och strosade runt på stan en stund innan jag åkte hem till orsa ("bynn".)
Vad glassen var belöning för vet jag inte, att jag var så irriterad på alla kunder kanske?
MItt nya sinnestillstånd klassas som psykiskt labil. Trött och gnällig, och ett tålamod
som inte exixsterar. Eftersom inte P-Å är hemma så har jag ju ingen att släppa lös
mina graviditets hormoner på.

Imorgon bitti ska jag och Sarah rida ut innan vi börjar jobba. Skönt att ha det gjort så man kan
åka hem direkt efter jobbet sen. Är så trött på kvällarna och istället för att sova så fastnar jag vid tv:n
och datorn. När man är hemma själv har man ju ingen som går och lägger sig med en och har man
ingen självdiciplin så får man vara trött på mornarna istället...

Längtan till Sommaren och ledigheten börjar bli outhärdlig nu. Varje dag är en nedräkning
och därför blir dom oxå väldigt långa. Vill få klart alla projekt:

-Renovering och inredning av barnrum.
-Byggnation av uteplats.
-Målning av huset.
-Nytt badrum i källaren.

Vi har tre månader på oss att få klart allt det här, och det kommer att sluta med att inte ens hälften
blir gjort och att andra halvan blir halv klart.

Jag oroar mig och stressar upp mig så mycket över sånna här grejor.
När jag är hemma själv på veckorna känns det så hopplöst när jag inte kan göra
eller påbörja dom här grejorna.

Nu ska jag betala in 20476:- till skatteverket, och efter det blir det ett liv på bröd och vatten.
Tur att mamma och Pappa har ett välfyllt kylskåp.

Sov sött.

Kommentarer
Postat av: Cattis

Fast jag hinner inte med SÅ mycket, när jag hinner göra grejer så är det för att jag struntar i att städa, tvätta osv... :) jag var ett galet elakt hormonmonster när jag vargravid, inget Henke gjorde var bra... stackarn! men det går över sen... vi fick faktiskt klart lite saker här hemma precis innan Binning föddes, jag var väl rabiat då också och tvingade Henke att göra klart.. vi hade toaletten halvfärdig och den blev faktiskt helt klar. sen har vi ju lite grejer kvar att fixa i köket sen tre år... och resten av huset, men det får vi väl renovera när vi blir pensionärer eller nåt!

2008-05-06 @ 09:06:04
URL: http://cattise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0