Trött trött trött

Jag har gått in i väggen. Jag har alldeles för mycket att göra.
För lite ork. Vill att bebis ska komma hem nu. Vill bara vara
ensam och låsa in mig men så går det inte att göra tyvärr.

Allt känns väldigt hopplöst just nu, en kille som jobbar borta,
en nyfödd bäbis och en hund som kräver en massa stimulans.
Hur ska jag fixa allt det själv och samtidigt komma igång med
ridningen. Jag ser ingen bra lösning på det här och det är nog ingen
som kommer att komma med nån lösning serverad på silverfat heller.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilket datum är det bebisen förväntas komma..??

Det löser sig på nåt vis Tin...de gör det alltid.När väl bäbis landat så är det nog många runt omkring dig som kommer ställa upp för dig.

Kram

2008-07-08 @ 23:13:21
URL: http://jennieleee.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny Ersson

Halloj Tin.

Vill bara skicka en liten kram och uppmuntran. Ta det lugnt nu. Inget kommer bli som du planerar ändå, det är possitivt alltså... tro mig. Allt ordnar sig. Vad gör lite skit i hörnen förresten!?? och om rummet inte är helt klart...! Vet att det kan vara tufft nu men när du håller eran lilla bebbe i famnen är det mesta glömt. Ställ inte för höga krav på dig själv, allt behöver inte vara tipp topp. Dessutom hjälper jag gärna till om det behövs, med bebben alltså... hästar skrämmer livet ur mig :)

Kram på dig

Sol Jenny

2008-07-09 @ 08:33:12
Postat av: Cattis

När Päron kommer tycker jag att du ska släppa alla krav på hur det "ska" se ut hemma och alla "måsten", skippa ridningen ett tag också och bara var. För det är jobbigt att få barn och det tar ett tag innan man lär känna dom små liven. Med B satt jag i soffan och fattade inget de första 3 månaderna. Och ridningen behöver du nog inte oroa dig för sen heller, hela första året sover dom rätt mycket, då hinner du rida, jag hade B i barnvagnen när jag red i hagen. Kommer P-Å jobba borta efter att Päron kommer också? Ska han vara hemma de första 10 dagarna (det måste han, säger jag)?

2008-07-09 @ 10:19:41
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Tessie

Hördu syster yster, ta och lyft luren så ska du få en miljon tips om hur man tröttar ut en terrier utan att trötta ut sig själv. En terrier behöver jobba med knoppen och inte bara kroppen. Hemligheten hur man jobbar en terrier i kroppen utan att själv bli trött kan jag kläcka på en gång. Du behöver bara ställa dig i älven med en sele på hundjäkeln och låta honom simma. Att simma 3x7 minuter är lika jobbigt för honom som att gå en promenad på några timmar.



Så börjar du spara alla tomma toarullar och tomma glasspaket du tryckt i dig, inhandlar några tubar med pastej, så ska jag förklara vad du ska göra med det. Då kommer Bilbo sova. Jämt.

2008-07-09 @ 19:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0