Mycket nu

Borde sova men har suttit uppe och försökt nöta in det sista om löpande bokföring
i huvudet. Ska tenta den 1 imorgon och spara del 2 till onsdag. Praktik period 1 drar igång om 
3 veckor och det är mängder som ska göras innan det. tentor, inlämningsuppgifter, föreläsningar,
osv. Känns som om det snurrar i huvudet nu och på nätterna drömmer jag om lösningar på
olika problem, excelark, skattetabeller och kontoklasser. Är ungeför lika trött när jag vaknar som
när jag somnar. Önskar det fanns en off-knapp för min hjärna ibland.
 
Jag är i normalfallet inte särskilt trevlig på mornarna. Därför har vi nu infört en oskriven regel
här hemma som behandlar det här kapitlet med mitt morgonhumör. Den bästa lösningen
är att man inte pratar alls med mig förrän halv 8. Tvätt och dammråttor avhandlar vi inte förrän närmare
lunchtid. En diskussion om städning vid 7 snåret på morgonen får mig att pysa som en aktiv vulkan.
Tur att han är rätt smart min sambo och snabbt har förstått det här och nu smyger bättre och samtalar mindre på mornarna. 
-Allt för husefridens skull. 
 
Har intalat mig själv att när praktiken börjar så ska jag ta mig ur min paradkostym: mjukisarna eller
onepiecen. Tyvärr är det nån som syr in mina kläder på nätterna och jag vet inte riktigt hur vi ska
komma till rätta på det problemet...Det goda livet sätter sina spår ;)
 
Tack och godnatt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0