Rosettpremiär

Igår gjorde Svea premiär med rosett i håret, hon blev möjligt ännu sötare
enligt den heeeelt opartiska mamman :)

Jag håller på och stressar ihjäl mig med det här dopet, sena kvällar, en Svea
som sover lite mindre bra och vill äta mycket på nätterna har skapat en
huvudvärk som suttit i ett par dagar nu. Att vi har julbord med jobbet kvällen
innan dopet komplicerar ju det hela ytterligare. Jag har ägnat ett par timmar åt
att göra dopprogram, svurit och jäklats. P-Å har tittade på mig och sa,
-Jag skulle ju kunna säga att du skulle gå och lägga dig och så hade jag gjort klart
det där, men då blir det ju bara katastrof. Och sen skrattade han och gick och la sig.
Då blev man om möjligt ännu tröttare och mer irriterad, men skam den som ger sig
skrivaren tuffar på och det verkar bli riktigt bra det här (bilder på resultatet kommer imorgon)

Nu måste jag koncentrera mig på att få klart det här, imorgon väntar en fullspäckad dag med babysim,
jakt efter bordsdekorationer och så småningom en middag hos Krister och Kattis som jag
verkligen ser framemot.


Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Hörru gumman, Man kan ju alltid portionera ut uppgifterna. det fins ju en hel hög mostrar, farbröder, fastrar, svägerskor, far- morföräldrar, faddrar och vänner. Fråga skadar ju inte, det VÄRSTA som kan hända är att personen svarar nej.

Jag tror det blir ett toppendop, så ta det lugnt nu, annars orkar du ändå inte njuta på dopdagen.

Vi ses på söndag och hojta till om du vill ha hjälp.

Ses på söndag.

Kram

Sol Jenny

2008-12-05 @ 08:48:21
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Cattis

Jag håller med Jenny, ta det lugnt! Allt måste inte vara perfekt. Du har så höga ambitioner, jag förstår att du vill att allt ska vara perfekt. Sänk kraven och ta det lugnt. Allt kommer ordna sig ändå, jag lovar. Inte för att jag själv lyssnade på såna här råd till Binnings dop, men när Ava Estelle skulle döpas tog jag det mycket lugnare... Lycka till med allt och guuuud vad söt hon är med rosetten!!

2008-12-05 @ 10:56:55
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Tessie

Men gullegooo hon är med rosetten då! :)



Synd att jag inte är uppe, jag hade säkert kunna hjälpa till med nåt (och därmed misslyckas och ge dig dubbelarbete ;) ).



Känns trist att missa dopet, men så går det när man leker akademiker hela dagarna. :(

2008-12-05 @ 12:05:32
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: Angelica

Gud så söt hon är :-)

Ja det var verkligen skönt med lite sovmorgon. Det hör ju inte till vanligheten direkt.

Tänk vad man har lärt sig att uppskatta det lilla sen man fick barn :-)



Det gick jättebra på bvc, vi pratade mat. Jag har ju börjat ge gröt till Dylan och hon tyckte jag kunde börja med potatis oxå. Det ska jag göra till veckan tänkte jag. Han ska sova hos mina föräldrar i natt och det är nog dumt att börja med något nytt innan utifall han skulle bli knölig. 6540g väger han nu iaf. Jag trodde han skulle väga mer än 7 kg men så mycket hade han inte växt. Hur går det med maten för er? Har du börjat med smakportioner än? Vi kör med Nestle`s milda havregröt. Den tycker Dylan jättemycket om.



Kramar

Kramar

2008-12-06 @ 12:49:59
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: Angelica

Gud så söt hon är :-)

Ja det var verkligen skönt med lite sovmorgon. Det hör ju inte till vanligheten direkt.

Tänk vad man har lärt sig att uppskatta det lilla sen man fick barn :-)



Det gick jättebra på bvc, vi pratade mat. Jag har ju börjat ge gröt till Dylan och hon tyckte jag kunde börja med potatis oxå. Det ska jag göra till veckan tänkte jag. Han ska sova hos mina föräldrar i natt och det är nog dumt att börja med något nytt innan utifall han skulle bli knölig. 6540g väger han nu iaf. Jag trodde han skulle väga mer än 7 kg men så mycket hade han inte växt. Hur går det med maten för er? Har du börjat med smakportioner än? Vi kör med Nestle`s milda havregröt. Den tycker Dylan jättemycket om.



Kramar

Kramar

2008-12-06 @ 12:50:22
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: Angelica

Oj jag råkade posta 2 inlägg. Du får ta bort ett :-)

2008-12-06 @ 12:51:09
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: SaraMira

Nämen en sån sötnos!!!!! :o)

Kramar från Sara-Mira o Aprilia

2008-12-06 @ 17:03:22
URL: http://princessmira.blogg.se/
Postat av: iana

Nu vill vi ju se bilder från dopet! :)

2008-12-08 @ 09:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0