Gästlistan

Det är inte lätt att vara festfixare. P-Å är väldigt okyrklig och har tom. gått ur
svenska kyrkan, egentligen är han kanske snål och vill inte betala kyrkoskatten.
Han ville inte ens ha ett dop, därför har det ju mest blivit jag som får ordna
hela kalaset (med mammas hjälp) När vi väl hade stridit klart om att det skulle
bli dop så behövde vi helst inte bjuda någon, om P-Å fick bestämma. Så då kan
ni ju lista ut vem som fick göra gästlistan.

Har ni varit med om en kaka i ugnen som aldrig slutar jäsa och växer över sin form??
Precis så var det med den här gästlistan, den blev större och större och större, och
snart kändes det som att vi skulle bjuda halva Orsa och en tredjedel av mora. Jag gömde listan
in i det längsta för P-Å, men när han hittade den skrek han som ett barn som blivit snuvad
på sina julklappar. Listan fick lov att BANTAS. 60 personer blev drygt 30 och tyvärr fick
vi stryka bort flera av våra närmaste, men det är ju inte bröllop (hur stor skull inte listan
vara då?) och jag hoppas att folk inte är allför ledsna  över den uteblivna inbjudan.

Trött bebis som kan (nästan) äta själv.






Kommentarer
Postat av: Mona

Tack gode gud att din lista har blivit krypt ;)



Själv är jag av samma åsikt som PÅ..

eller rättare sagt -har man dop så är jag nog lite gammeldags, iallafall var det så i min bekantskapkrets för 15 tal år sedan (tydligen ändrat nu förtiden)..-man bjöd bara den närmaste sörjande släkten..och det sitter i mig fortfarande..går på dop under protest och isåfall enbart till min allra närmaste familj!



Hoppas det blir ett vackert o harmoniskt dop!



Ser däremot fram emot bröllopsinbjudan till Las Vegas..mohahahah :)



Kram å tjingeling

2008-12-03 @ 18:38:37
Postat av: Cattis

Ha ha! Vi hade typ 50 pers på båda barnens dop. Vi tänkte att det är lika bra att bjuda de flesta nu så är det gjort liksom. Dop har man ju bara en gång, det är skillnad med födelsedagar... Hoppas dopet blir bra! Kram

2008-12-03 @ 19:45:48
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Elin

Det är som att läsa om förberedelserna till Tyras dop. Nästan läskigt likt. Från karln som gått ur kyrkan till gästlistan. Spooky!

2008-12-03 @ 21:43:43
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/
Postat av: Angelica

Gud, inte gör det något. Jag vet hur fullt upp det är. Jag är glad att det är över. Det är superskoj med dop men utmattande oxå :-)

Vi fick aldrig prova att dyka. Det blir i steg 2 som jag inte har bestämt mig för om jag ska gå än. Vi är några mammor som tänkte gå ihop och bada tillsammans i stället. Blir lite billigare så. Men erat dyk lät ju jättebra. Undrar om man vågar prova det själv?

Kramar

2008-12-04 @ 15:31:41
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: vicky

Supersvårt det där med gästlistan, vi(jag) bjöd 75 personer på Benjamins dop, det är ju inte mitt fel att mattias familj har skilt sig och gift om sej massor med gånger! Dessutom trodde jag att vi skulle gifta oss samtidigt men han svarde nej!!!!

2008-12-06 @ 17:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0