En transa i snöstorm

I lördags så firade vi Mikaelas 30-års dag i toppstugan på gesundaberget.
På inbjudningskortet stod det tydligt: TA PÅ VARMA KLÄDER FÖR EN BLÅSIG
FÄRD UPP TILL TOPPEN!  Men när det står mellan att hinna locka klart håret och
att leta fram täckbyxor så är varken jag eller Kristin särskilt kloka, vi gjorde en
kompromiss, vi lockade håret OCH tog med ett paraply. Efter att ha spenderat
15 väldigt långa minuter i en sittlift i kräksnö på väg upp till toppen så var vi lite missnöjda
med vårat prioriteringsbeslut MEN väldigt glada för det ynkliga paraplyet.

Det var en väldigt mysig festlokal där det bjöds på indiskmat, typisk discomusik och
roliga lekar där det juckades, åts kakor, och frossades i godis (som en vanlig lördag
hos de flesta =) Eftersom det var studio 54 tema hade de flesta spökat ut sig i mer eller
mindre galna outfits. Jag såg mest ut som en transa som inte var riktigt överrens med
sina lösögonfransar.

Av indisk mat blir man väldigt törstig och jag hade ju tänkt dricka nån cider som råkade
bli nån för mycket, ialla fall om man inte druckit en droppe alkohol på ett år. Så när
klockan närmade sig halv ett hade jag hunnit fälla en tår, klagat om att Svea saknade oss
(egentligen sov hon sött) och sen släpade jag med vårt sällskap och stod längst
fram i liftkön.

Dagen efter var jag så trött och ville bara mysa med Svea hela dagen. Fast hon knappt
märkt att vi varit borta så hade jag sååå dålig samvete. Inget gick upp emot att få
komma hem och se henne sova i vaggan, så fin våran vackra dotter!

Två överspacklade "transor" smygdricker på toa.


Erik tävlar i kakätning. Väldigt stolt över kvällens frisyr var han oxå.


Trött  och tårögd mamma som vill hem, och tjock ser ja ut för att jag sitter roligt,
mycket viktigt...


Eftersom jag sitter på ett mobil uppkoppling tar det tusen år att ladda upp
bilder därför blir det inga fler ikväll.
Kram på er.


Kommentarer
Postat av: Mona

Men va himla extra vacker du var på översta bilden!

Snygg morsa javisst!



tjing

2008-12-03 @ 15:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0