Puls

Stirrar på den här skärmen och är förundrad över att under gårdagen har min blogg
besökts 19 gånger..ger folk aldrig upp hoppet? Gissar på en stalker eller någon som vill se om jag
håller mig i skinnet. Det kan dom ju fundera på.
 
Har inte varit in här på evigheter men när man lider av olidlig tristess och valet
står mellan att vattna blommorna (som skriker efter vatten efter 2 veckors öken)
eller hitta någon ny sida att surfa in på så hamnade jag faktsikt här.
Barnet ville sova hos mormor, hunden har däckat under soffbordet och sambon
pratar bilar och dricker grogg med likasinnade. Ensamheten  är rätt skön ibland,
så skön att jag saknar den ibland, den där tystnaden som är svår att hitta i det som
är mitt liv nu.
 
Jobba, mocka, rida, vara mamma, fickvän, hundägare och student. Inte konstigt
att jag blev 30 så fort, ekorrhjulet snurrar ju för jämnan. Som nybliven tant kanske man ska 
återuppta bloggandet. Tål att fundas på.
 
Tanten var på ett litet party igår. Ni vet ett sådant där man tittar på en massa ljus
som ingen egentligen vill köpa men man gör det ändå, för att få en anledning till att
dricka vin och prata skit. Drog på mig mina skinnbyxor och en glittrig tröja och kände
mig nästan som 22 igen. Svea konstaterade innan jag klev ut genom dörren:
-Mamma. Du ser ut som en glittrig bajskorv. 
Barn är härliga, eller hur var det?
 
Born in the 80´s...Då fanns det knappt färgfoto.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cattis

Ha ha vad rolig Svea är. Det är så skönt med barn för dom är så ehrm uppfriskande? ärliga ibland... Ärliga men härliga. Kul att du uppdaterat!

2014-01-26 @ 18:06:11
URL: http://cattise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0