Life in pink

Känns som om jag gästbloggar på min egen blogg eftersom det var 1 år sen sist!

Liten håller på att bli stor. En bestämd dam som är envåldshärskare här hemma. I alla fall när det gäller färgval. Jag som trodde jag skulle bli en pojkmamma lever nu som en statist i en prinsessvärld. Man snubblar över rosa trollspön, sanerar soffan från små pärlor och får leta i Sveas skattkista när man behöver få låna några av sina egna smycken.

Det är rätt skönt med lite rosa flärd hemma när livet annars består av förmånsbeskattning, redovisning och löneadministration. Jag drömmer till och med om excel formler. Partyprinsessan
Har förvandlats till en ekonomihäxa. Det var på tiden. Plugget har skrämt mig länge men nu när man är uppe i det så känns det så rätt. Det är bara att härda ut och begrava sig i böcker och istället för att hänga på Nellys hemsida är numera Skatteverkets webbplats "my place".

Efter att ha spenderat den här söndagen åt att tenta så är känns det som om jag nyss åkt Vasaloppet. I alla fall mentalt :)


Kommentarer
Postat av: Cattis

Vad kul att du bloggar, jag har ju tagit bort facebook så jag har noll koll. Vad stor Svea blivit! Vi har också en prinsessa här hemma :) Kul att du pluggar, hoppas du trivs med det. Ha det fint!

2013-03-04 @ 21:23:28
URL: http://cattise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0