Sömnlös i Östnor

En sovande Svea bredvid mig  i sängen, datorn på magen och Faith Hill
i lurarna. En intensiv helg har har förförflutit med 2 dagars tävlande i 
Orsa. Gjorde en fin runda på lördagen och var felfri i 1.15 och sen var planen
att vara felfri i 1.20 för att vara färdigkvalad till avd. A i söndagens derby klass.
Oturligt nog så fungerade inte min hjärna i 34 graders hetta och jag la henne
tokstort in på kombinationen och stackarn räckte inte över och landade mitt i
oxern. Med 4 fel i bagaget fick hon gå som unghäst i derbyt.

När det var dags att gå banan gjorde sig nerverna påminda och
jag började fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet. 20 språng
med vatten, bank, grav. Hann se ett par ekipage och med två omkullridningar på banan
satte paniken in och jag sprang upp till transporten och letade fram skiftnyckel och
gräsbrodden som åkte i. Efter att hela starfältet ridit var det bara 2 nollor när det var
dags för oss att galoppera in på banan.

Utan nån supertalang får man ha en riktig vinnarskalle och slita på hemmaplan,
och tro mig det har varit blod svett och tårar de sista veckorna, Hon var som en tiger
och kämpade hela banan runt och var dagens snabbaste nolla! Lite surt att man inte
fick vara med i omhoppningen (eftersom hon är unghäst) och kämpa om segern,
men en fantastisk känsla gav det och den ska jag ta med mig i bagaget :)
Nu är hon kvalad till 130 och det väntar nya utmaningar, har aldrig haft en sån fin häst
och att det sen är min första egna uppfödning gör ju det hela ännu bättre!


Försiktig var ordet!

Det blev mycket häst i det här inlägget men det känns som det är det
som upptar mitt liv nu, förutom Svea då som är en orubbar nummer ETT!

Första semester veckan har passerat och vi njuter av att bara vara jag och Svea,
solar, badar, borstar på hästarna och självklart sitter hon stadigt framför mamma
i sadeln.

Semester innebär ju mer tid för vänner och skönt häng. Lördags kvällen spenderades
på Strand med god mat och ännu godare drinkar. Tyvärr var väntan alldeles för lång
och myggorna på uteserveringen för många.

Nu längtar man till helgen och Stellas dop, kommer bli en galet trevlig tillställning är jag
säker på. Både min och Sveas outfit är klar och vi kommer matcha varandra i blå
långklänningar, så fiiint!

Dagens i-lands problem består av en oroväckande viktökning, 10kilo, och en tung trötthet.
Och NEJ jag är inte gravid! När man rider 7 dar i veckan och gymmar ett par pass på det
och dessutom inte äter kollosalt onyttigt så måste det ju vara något annat som är fel,
därför blir det ett läkarbesök i veckan för att kolla om sköldkörteln har sagt upp sig.


På 4-hjulingstur sommaren 2006 med exkexet. Ung och oförstörd.

Jag och ovannämnde har brutit vår kontakt och jag och Svea reder oss
bra själva. Har blivit klok nog att inse att jag aldrig mer ska ta skit och
speciellt inte från någon man delat livet och kärleken med. Jag som alltid sagt att jag vill
ha flera barn har tänkt om och som det känns nu räcker det bra med Svea.
Märkt av mina erfarenheter av familjelivet gör att jag aldrig mer vill riskera att
bli lämnade med en liten bebis och stå där vilsen och söndersmulad.

Dags att sova eftersom det blir en fullspäckad dag med prommis, core, ridning
och mamma och Svea mys imorgon!

Natt Natt


Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Va synd att jag inte visste att du va med och tävlade. Satt och lyssnade på ljudet från tävlingshögtslarna hela helgen och tänkte ett tag ta Ebba med mig ner så hon fick titta på lite "pållar". Får ta tag i saken nästa gång så vi kan heja på dig :)



Roligt att du bloggat lite igen... se fram emot nästa inlägg. Ta hand om dig.

Kram

Sol jenny

2010-07-05 @ 09:10:28
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej!

Gud va kul att det går så bra för er!

Måste ses nån dag när jag kommer upp till Mora om någon vecka.

Ha det bäst!

Kram

2010-07-05 @ 18:34:40
URL: http://maoke.blogg.se/
Postat av: Karin

Underbara du-ja visst är vi lika:)Ska se om jag hittar en kartläsare på vägen upp.Ses på lördag då-säg till om ni vill åka med oss ut.Kram

2010-07-05 @ 21:23:49
URL: http://ellasmammasliv.blogg.se/
Postat av: iana

Vad fin hon ser ut!

Stort grattis!!

En bra tjej reder sig själv, i ert fall så är ni ju två bra tjejer så ni reder er alltså dubbelt så bra! :)

Kram

2010-07-05 @ 22:22:02
URL: http://illiyena.wordpress.com
Postat av: Marre

Det var verkligen en super runda på derbyt, massa grattis! :D

Har ni planer på 130 start den här sässongen, eller ska ni vänta? :)

2010-07-07 @ 21:24:12
URL: http://clarquists.blogg.se/
Postat av: Mia

Härligt med lite blogginlägg igen : )

2010-07-08 @ 21:28:44
URL: http://miafredriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0