Sommar

Det känns som att sommaren har kommit på riktigt nu.
Sveas första sommar är inte riktigt som jag tänkt mig den men
livet rullar på och jag tycker att vi är ett ganska bra team, jag och Svea.

Vi bor helt fantastiskt just nu, huset är minst sagt lite övermöblerat med
en blandning av mina möbler från orsa och de som funnits i huset sen tidigare.
I smyg smugglar jag ut lite möbler och gömmer dem i uthusen så att jag ska få
plats med mer av mina grejor. Min mamma är lite konservativ och vill gärna att
allt ska vara som det alltid varit så hon är lite motsträvig när det gäller att slänga
bort gammalt skit.

Den här utsikten möter oss på mornarna när man slår upp dörren!

Tur att Sveas morfar gillar att klippa gräs :)


Svea är sprudlande glad varje morgon, det har hon inte ärvt från sin mor,
inte från sin far heller kan vi väl tillägga...

Mina vänner har börjat slänga ur sig hintar om att de ska anmäla mig till "Ensam
mamma söker". Skämtet uppskattas inte och jag tror mig ska klara av det där utan
att vara med i tv. Jag har blivit en riktig mes som knappt vågar svara in telefon när
någon av det motsatta könet ringer. Men jag bättrar mig och jobbar på den biten :)
Jag tycker fortfarande att jag är otrogen om jag skulle träffa någon annan men i så fall
så har ju "några upp" på P-Å. Jag antar att jag är den där tråkiga, trogna tjejen som inte
ens har tittat åt någon annan de sista åren. Om man tänker tillbaka på sitt liv så var jag nog
som lyckligast när jag var gravid och låg hemma och läste korsord och kände mig tryggast
i världen. Hahah...tråkighetsvarning. Nu har jag lagt ner korsordslösandet och sysslar
mest med det här när jag får tid över:


Svea har redan fått smak på livets goda och älskar chocklad och glass, i måndags var vi
ute på en lite roadtrip till falun och självklart så stannades det till på en vägkrog,
är det gurkan eller beasåsen hon är ute efter?


(Nu får ni ju inte tro att hon fick äta det där)

Idag har vi varit på ett dagis och hälsat på och ska nu börja fylla i blanketter och ställa oss i kö.
Vi är faktiskt officielt morabrudar numera och skrivna i mora. Nu måste vi sticka ner på stan
och leta reda på lite sommarkläder till sessan.
Kramar från oss



Kommentarer
Postat av: iana

Jag håller på team TinSvea... :)

2009-06-24 @ 19:19:47
URL: http://snostjerna.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det var på tiden att ni blev morabrudar :)

Hade varit så trevligt att luncha i dag men dessvärre var jag inte fit for fight för det. Men nu så...

Kram kram.

2009-06-24 @ 19:31:03
URL: http://sofialiv.blogspot.com
Postat av: Sol Jenny

Den där utsikten är ju inte helt fel på morgonen... varken den på sjön eller den på glad Svea:)

Hade en tanke på att stuva in barnen i bilen och kommar förbi och se om ni var hemma någon dag. Jag är gräsänka några dagar medan Jon drar upp på skogen. Men så har Kalle överfallits av prickar så det blir vattkoppor lagom till Jon ska bort...

Vi får ses en annan gång.

Kram

Sol jenny

2009-06-24 @ 19:58:36
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: johanna

vilken helt fantastiskt fin utsikt ni får vakna till på mornarna, jag är inte alls avis tin ... inte ett dugg hmmpfrsz och du, ni är så himla fina ni flickor tycker jag & i sommar kommer du säkerligen få några karlar efter dig bara dem fått nys på att du är singel. Då lever du farligt mamman! tummen upp Kram från oss

2009-06-24 @ 20:03:54
URL: http://jas0n.blogg.se/
Postat av: Cattis

Vad härligt ni bor, får man önska interiörbilder också? Skönt att du rider lite med, imorgon startar jag projekt försöka-få-hem-Carmensita-från-sommarbetet. Får se hur det går... Jättekul när du skriver, så JAG har nånting att läsa :) Kram!

2009-06-24 @ 22:13:29
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Mona

Vicka härliga bilder! Är också lite avis på den vackra vyn som du nu vaknar upp med - ljuvlig sjöutsikt och en glad Svea!

Ta nu vara på dig och njut av sommarvärmen och alla dess lockelser! :)



kram å tjing

2009-06-25 @ 11:13:49
Postat av: Ewe

Kämpa på Tin !! Det tar ett tag att hitta botten men du når den till slut !! Hoppas vi ses snart !!



Kram kram

2009-06-25 @ 23:32:20
URL: http://ewediggestiv.blogg.se/
Postat av: vicky

Ang ensam mamma söker: det är väl inte det viktigaste just nu att hitta en karl? Oj oj oj vad mycket annat roligt det finns i livet! Trodde förresten att du skulle tävla i helgen?

2009-06-27 @ 22:31:27
Postat av: Tessie

Nu längtar jag ännu mer till Mora så jag får se hur fint du gjort ute i Kartnäs.

2009-06-28 @ 15:19:01
URL: http://veganslyna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0