Ur askan.

Ibland funderar man lite för mycket. Det är jag jäkligt duktig på.
Man tycker att man haft tillräckligt med motgångar och att det ska
vända snart för att man förtjänar det.

Igår satt jag hemma hos mamma och pappa med en febertrött Svea
iknät när pappa stormar in och skriker att det brinner i garaget. Lämnar
över Svea till mamma och störtar ut i stallet och sliter åt mig en brandsläckare.
Tillsammans med pappa försöker vi trotsa röken och släcka lågorna som flammar
upp inne i garaget. Vi lyckas och pustar ut på gräsmattan helt svarta i ansiktet.
Mamma har larmat brandkåren och vi inser att det vi lyclats släcka är bara en
bråkdel. Det slår lågor från taket och bolmar ut rök från vinden.

Brandkåren lyckats tillslut släcka elden men då har taket redan rasat in och garaget
är totalförstört. Som tur är kunde de rädda vinkelbyggnaden där hela höförrådet finns.


Försökte såga upp taket för att släcka.

På allt det här har Svea haft nästan 40graders feber och ikväll låg tempen
på över 39 grader. Hon har varvat mellan att vara pigg och vara som en
liten trasdocka.

Jag bloggar väldigt sparsamt nu förtiden, till stor del för att jag vill hålla på
både min och Sveas integritet, och jag har kommit fram till att jag har svårt
att inte skriva om "nånting alls" här på bloggen. Men den här helgen har fått mig att
inse vilka människor som finns där och backar upp när det krisar och vilka som inte
gör det. Och eftersom det här är min blogg så tänker jag klaga lite nu:

Jag önskar att min egen familjesituation hade sett annorlunda ut och jag längtar nått
enormt hem till mitt  "hem" och att ha någon som störtar hem när gården står i lågor och ens lilla barn är
helt utslagen. Jag är trött på att bo i en väska och stackars Svea vet inte vad som är
hemma längre. Men jag har lovat mig själv att inte sätta min fot i där mer. Trots att jag fortfarande äger
halva huset känns det för sorgligt att gå in där. Tänker mycket på vår älskade vovve, Billie Bus, som P-Å
nu gett bort till sin syster.

En väldigt liten och väldigt arg Svea hemma på Agdurbacken. Billie som försöker
trösta. Dom har varit oskiljaktliga dom här två. Bror och syster.  Vi saknar dig bubben!

Min mamma och pappa ställer upp enormt mycket och
utan dom hade jag inte orkat vara mamma. Min pappa, som många har en annan uppfattning om, smälter mitt hjärta
när han kryper på golvet med Svea och när han outröttligt försöker få henne att våga ta sina första steg själv.

Men efter regn kommer sol, och eller hur har det regnat lite väl länge nu?

Jag tar lite bloggsemester åtminstone en vecka. Jag tror inte att det är kul för
er att läsa om mitt liv nu.

Kramar

Kommentarer
Postat av: Cattis

Heja dig, Tin! Det kommer ordna sig, saker brukar göra det... Tänker på dig och Svea! kram

2009-07-14 @ 09:06:13
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Tessie

Nu har jag tydligen blivit blödig för jag får tårar i ögonen när jag läser din blogg.

Finns här no matter what! KRAM.

2009-07-14 @ 11:11:55
URL: http://veganslyna.blogg.se/
Postat av: maggan

Efter regn kommer sol! Så sant som det är sagt! Kram

2009-07-14 @ 11:43:44
Postat av: Anonym

Vet att det är uttjatat, men det ordnar sig ska du se gumman. Du vet att även vi finna här. Krama Svea från mig, å en till dig med!

Sol Jenny

2009-07-14 @ 12:41:22
Postat av: Therese

Fy va läskigt med branden :S

Och stackars lilla Svea som haft så hög feber! :(



Hoppas allt snart vänder för er, förstår det är jobbigt.. Kämpa på, du klarar det! Man blir ännu lite starkare för var motgång..

Kram

2009-07-14 @ 13:28:36
URL: http://peekabooo.blogg.se/
Postat av: Nina N (f.d klasskamrat)

Hej! Snubblade in här från Jossas blogg... Ville bara skriva en rad. Jag är riktig imponerad hur du pallar med din situation, jag fick en dotter för snart 4 mån sen, och det vette tusan om jag skulle orkat vara lika stark. Jag hoppas verkligen allt ordnar sig, och att Sveas far får det han förtjänar... =) Kram.

2009-07-16 @ 15:35:40
Postat av: BB

Gud va tråkigt med brand!! (och de andra..) Men jag tycker du verkar vara en väldigt stark tjej, (fast glöm inte bort att man kan få vara svag ibland också) så du ska se att det blir rätsida på livet igen. Synd att du lösenordskyddar men jag förstår att du gör det. Lycka till till dig och din supersöta dotter!

2009-07-16 @ 17:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0