Make war not cupcakes

Eller skulle det vara tvärt om?

Jag har vaknat upp på ett uselt humör idag, eller snarare provocerat
framdet usla humöret genom att inte sova. När det var dags för att sova
så fick jag ett samtal och att min mor, som var på väg hem från uppsala,
var magsjuk och spydde som en gris. Det innebar att jag fick lov att invänta henne
och lasta av wassago som varit utlånad som sällskap över dan (lång historia)
När jag väl kom i säng var klockan ett på natten och min hjärna levde sitt eget liv.

Ni kanske har hört att man är allmänt förvirrad, seg osv när man ammar?
Jag funderar på om min hjärna håller på att vakna till liv  igen eller om den bara
är "fucked up"? När man vet att man måste sova verkar dom konstigaste tankarna
kunna dyka upp:

Hur skulle jag lyckas få ut Svea och mig själv ur badrummer om det skulle brinna
i huset och vi var instängda där?

Hur ska jag få ett stopp på finanskrisen?

Hur minskar jag ner hästantalet utan att skjutsa alla hästarna till ickholmen?

Är det trevligt i Las Vegas? (boka mig en biljett i så fall!)

Hur ska jag lyckas mocka och rida idag utan barnvakt?

Och så fortsatte det, det var nästan så att jag trodde att chockladkakan
jag ätit under kvällen vara en Brownie från Amsterdam. Vid 3 tiden somnade
jag för att bli väckt av Svea klockan 4. Natten har med andra ord inte varit den
bästa.

För att kickstarta dagen har jag ringt och skällt ut min sambo för att han alltid får
sova, jobba, jaga resa osv. Nu känns det genast mycket bättre. INTE.

Tack Anna för hjälpen i stallet igår!
Lite senare idag är jag säkert en god medborgare igen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

jag tror att dom där konstiga tankarna om livet kommer upp när man blir mamma. Jag har oxå haft lite sån funderingar.

2009-01-30 @ 15:46:28
URL: http://alexmamma.blogg.se/
Postat av: Mona

Gumman....det här du skriver om ...känner jag/vi igen... på den här punkten är ju faktiskt bloggen en fördel..man kan förklara sina sjuka tankar och gärningar...så skapar man en sorts förståelse för sina "tokiga" tankar å handlingar...



Hoppas du/ni får en mkt skön helg!



tjing

2009-01-30 @ 17:40:34
Postat av: Sol Jenny

mmm tokiga tankar när man ammar. Inte bara min sambo brukar idiotförklara mig. Även Marcus undrade titt som tätt hur det stod till i mitt huvud igentligen när jag jobbade hos honom...



Hoppas du får en bättre natt i natt

Kram

Sol Jennny

2009-01-30 @ 18:26:44
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: vicky

tokiga tankar kan man få oavsett om man ammar eller inte kan jag intyga som har provat både och och dessutom levt lite längre än alla andra.............oftas kommer dom när man vet att man borde sova..........men som vi alla vet så försvinner dom efter nån dag, om inte ska man nog be om hjälp. Tjipp!

2009-01-30 @ 19:18:42
Postat av: Cattis

Hej och tack så mycket. jag har sovit middag en timme idag, hoppas det hjälper lite.. ja vi har fått svar, inget föl! så nån gång i framtiden ska jag alltså börja rida. dock är planen att vi (jag + barn) ska åka till hedemora på måndag, men vi får se om det går eller ej. jag vill gärna vara lite friskare först för just nu är det lite utav ett projekt att ta sig ner till ica (5 min med bilen). hoppas ni mår bra! kram

2009-01-31 @ 14:56:31
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Maria

Näe jag har inget svar. Mer än att jag tänkte försöka få hundvakt i veckan så vi kan ta en fika/lunch, kanske med Lojsan nån dag. Jag vill ju träffa dig o prinsessan. Kan säkert ta en sväng förbi Östnor annars. Alldeles för länge sen! Säg till om du vill ha hjälp :) Puss &

kram

2009-02-01 @ 03:48:04
URL: http://mariatheres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0