Det glamourösa mammalivet

Dagen började vid 7 och eftersom Svea sovit väldigt bra inatt, dvs inte
dragit mig i håret, pillat in sina knubbiga små bebis fingrar i min näsa
eller morrat i mitt öra så vaknade även jag utsövd. Det resulterade i att
när klockan slog halv tolv (jo jag vet att inte så många klockor slår nuförtiden)
så var både Rerra och Robin ridna och stallena mockade.

Klockan 14 skulle vi vara på BVC för 6 månaders kontroll och vaccination.
3 minuter över spurtade vi in, förbi alla mammor och bebisar som lydigt satt
i väntrummet och väntade. Tidsoptimist-javisst!
Svea är nu 70 cm lång och väger 8500gram. Tidigare har hon legat en bit över
i vikt jämfört med sin längd men nu har hon planat ut och är precis "lika".

När vi var klara styrde vi svarta skorven (vår skitiga, mycket skitiga bil) mot lasarettet
där vi hälsade på gudmor Kattis som blivit opererad. Hon var inte i sitt bästa skick,
och såg ut som att hon skulle bita av huvudet på sjuksystern som tittade på Svea
och sa: -Nämen är det barnbarnet på besök! Nog skulle Kattis kunna vara min mamma,
men då skulle hon vara en väääldigt ung mamma :)
Vi uppvaktade med en bukett gula tulpaner mer brudslöja och i utbyte fick Svea en supersöt "Alla hjärtans
dag nalle". Hur många åker på sjukhuset med väskan packad med presenter till besökarna?
 
Jag har hunnit gå långpromenad med Billie, nattat Svea och varit på gymmet. Tror faktiskt
att det blir sängen inna klockan tio, det är sällan det händer!

Svea har sportat på bra i hoppgungan idag!

Imorgon kommer Pappa P-Å hem, och ja, vi längtar faktiskt efter honom MEN
vi har ju skött oss bra på egen hand!
Natt Natt på er.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hon är redan större än min lilla plutt.När vi var på kntroll sist var han 69 lång o 8800kg.

När man gjort en sådan dag brukar man känna sig ganska duktig o nöjd.

2009-02-17 @ 21:52:41
URL: http://alexmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

J, Alex är ganska liten. Men han har inte såå mkt att brås på. Hans pappa är ca 170 o jag 153.

Nej vi skulle köpa en Munsbro häst. Vilket jag inte kommer att göra om. Kommer aldrig göra affärer med henne igen heller. Man ska inte blanda tränare o affärer tror jag.I häst världen ska man hålla sig lite för sig själv tror jag. Alla "hästfolk" verkar vara lika. Jag har även varit hos Sven Ingvarsson ett tag. Hoppas jag får se din fina häst på någon tävling i sommar. kram

2009-02-18 @ 11:00:32
URL: http://alexmamma.blogg.se/
Postat av: Elin

vilken sötis :D

2009-02-20 @ 12:28:36
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0