Kärt barn har många namn

Som ni nog omöjligt har missat så bor det en liten terrier i vår familj.
Han anlände till oss med namnet Bilbo men i hans papper så hade
han det tjusiga namnet Passbos Mats. Efter att han yrt runt hos oss
ett par dagar så var det Billie grannarna fick höra oss skrika när han
jagade nån cyklist eller när han smög bort till bonden för att göra livet
surt för korna. Billie kompletterades snart med tillägget bus, och
Billie Bus var verkligen ett passande namn.  På sista tiden han han
pga sin likhet med en fraggel (ni kommer väl ihåg fragglarna?) blivit
kallad för Fraggeln. Eftersom han stigit i graderna hos mig då han varit
en superb storebror till Svea, inte gömt alls lika många strumpor, och
aldrig skäller inne numera så tyckte jag att Fraggeln inte hade en sån tjusig
klang och vi blandade det med Lancelot (ni vet riddaren) .
Så när vovven är duktig eller bara söt så tassar han nu under namnet Sir Fraggelot.

Idag har Sir Fraggelot lyckats med konststycket att gömma "mormor" under en kudde.


Ok,du kan komma fram nu tanten!


Min mamma har alltså varit här på förmiddagen och varit barnvakt medans
jag fått lite saker gjorda. Eftersom Svea sov mest hela tiden så tyckte mamma
att hon oxå kunde sova. Vad Billie tyckte om att alla hans lekkompisar sov
kanske ni kan utläsa av bilderna :)


Kommentarer
Postat av: Mona

Men hallåååå frun/fröken..

-är det inte DU som skall sova ..??? när svea sover och sen skall din mor eller alla andra också för den delen...fixa tråkiga bestyr i hemmet..typ röja, fixa dona, gå ut med Sir Lancelot ..you name it.!!

ja ja..va ä väll en bal på slottet..vill du vara vaken och fixa..när Svea och Mor sover ..skyll dig själv.. :) skoooojar..det är himla skönt att veta att man kan fixa EGNA bestyr medans barnet myser och någon finns där som en hjälpande hand.!! skööönt

Öh...Sir Lancelot måste ju vara en riktig klippa..från alla konstiga namn och bus-sträck har han nu nominerats till SIR...inte illa... kan jag få bli Lady ? :)

kram

2008-09-19 @ 16:41:15
Postat av: Mona

Oj...nu gjorde jag det igen..tänkte 2 meter före/längre..SIR Fraggelott blev för mig direkt -sir lancelot.. oh ack så ädelt..ack du ljuva medeltid ;)

2008-09-19 @ 16:44:50
Postat av: Tessie

Jag anar vissa likheter med Boro. ;)



Sir Fraggelot har en present här som jag tar med upp förresten.

2008-09-19 @ 17:57:54
Postat av: Sol Jenny

Jag tror sir fraggelot är lite sotis... du får tala om för din mor att hon faktiskt har 2 barnbarn, sover det ena får hon roa det andra... eller hur!!?

Heja heja Bilbo/billie/sir fraggelot/lancelot...



Skönt att få fixa och dona i lugnan ro.

Tjing

Sol Jenny

2008-09-19 @ 17:58:55
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: sarah

ha ha vilken härlig utveckling av namnet!!! söt är han iaf.

2008-09-19 @ 18:54:19
URL: http://powertrip.blogg.se/
Postat av: johanna

åh då ska jag titta nästa gång jag åker till blge eller så. Tack för tipset! Hur mår ni annars? du verkar ha ett fullspäckat schema du och lillan? :)

2008-09-21 @ 09:43:13
URL: http://jas0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0