Semester

 hHela familjen med hund har varit på semester,
hos Sveas mormor och morfar,
Vi har sovit där sen i lördags och kom hem  först nu.
Det har varit jätteskönt, mat serverad, badkar att bada i
och en mormor och morfar som kan bära Svea lite.
Konstigt nog sover jag alltid bäst hemma hos mammsen
och pappsen.

Igår hopptränade jag för Mia och det gick superbra, Rerra var så
bra (mycket bättre än ryttaren) och nu satsar vi på tävling om två veckor.
-Det här är den bästa hästen du haft!
Det var Mias slutsats efter träningen och då har jag ändå haft ett par
godingar tidigare, sånt är alltid kul att höra!

Svea har fått en "mobil" som snurrar ovanför vaggan, hon ligger där såå
nöjd och kollar på nallarna som åker runt och spelar en melodi och jag
kan blogga, perfekt!

Idag Har jag träffat Fia, lunchat på helmers gått på stan och sen fikat på
kaffestugan. Tur att vi har två fik så man inte behöver skämmas över att
man blivit en riktig lattemamma. (nu dricker ju inte jag kaffe i någon form
så jag är ganske oskyldig) När jag stod och gjorde iordning mig innan jag skulle
åka ner på stan så hittade jag tre gråa hårstrån, jag skrek och gastade så
mamma kom springande och undrade vad som var fel. Ringde i rena förskräckelsen
till min frisör och bokade en tid färg klipp och färg. Hon försökte lugna mig
med att det är vanligt pga. graviditetshormoner och att det bara är nått övergående.
Jag tror INTE på det, jag håller på att bli gammal. Lovar att återkomma i ärendet
och tala om om det dyker upp fler.

Spanar in björnarna

Kommentarer
Postat av: Sol Jenny

Ha ha ha... Nu fick du mig allt att skratta lite. Skadeglädje är ju den enda sanna.... Men det jag verkligen menar är:

VÄLKOMMEN IN I KLUBBEN GUMMAN!!!

Vet när jag fick syn på mina första små grå. Satt på redaktionen och skulle skriva något repotage. När jag såg stråna sprang jag runt bland journalister och redigerare hade panik, dom trodde nog först att jag hade värsta scoopet på G, så upphetsad som jag var. Henrik Smith "lugnade" mig med orden "jag fick också mina första gråa strån i din ålder".

Men det är väl så det är. vi ska alla den vägen vandra.

Gud välsigne hårfärgningsprodukterna!!!

Kram

Sol Jenny

2008-10-06 @ 21:50:29
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: ANNA

Du ja har hittat ett VITT hårstrå i skallen ja. Känn på den du. ha ha

2008-10-06 @ 21:51:17
URL: http://jernpiller.blogg.se/
Postat av: Mona

Dagens kommentar om gråa hår var riktigt KUL att läsa.. sitter här med ett leende..

kram

2008-10-07 @ 06:26:52
Postat av: Cattis

Ja, kom ner och hälsa på! Det blev lite konstigt när jag skulle förklara vem du var för en kompis: "jaa jag känner henne egentligen inte eftersom vi aldrig träffats, men jag läser hennes blogg". Det lät ju som att det borde utfärdas stalkervarning på mig, men det är som du skrev. Det känns som att vi känner varandra... Lycka till med håret, det går säkert över!

2008-10-07 @ 09:21:15
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: vicky

Gråa hår är väl lätt att fixa, det är värre när rynkorna kommer............och är det nåt som ger rynkor så är det barn............

2008-10-07 @ 09:21:18
URL: http://vickyp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0