För snäll

För snäll, tolerant, tålmodig eller bara dum?

Ibland tror jag att jag är för snäll, många gånger
så kommer man på vad man SKULLE  ha sagt
när det är för sent och den man varit arg på redan gått.
Nån gång skulle man kanske ryta i.
Jag har blivit mycket mer tolerant på sista tiden,
förutom på hemmaplan, då har jag blivit duktigare på
att sätta ner foten och tala om var skåpet ska stå.

Jag fick en kommentar på ett tidigare inlägg där jag omnämnde
min familj som: man, barn och hund. Personen påpekade att vi inte var gifta,
nej tyvärr kan jag ju inte skriva MIN man, utan bara man i allmänhet. Vad ska
man kalla dom? pojkvän låter töntigt när man lever ihop och har barn, sambo
tycker jag är tråkigt och min kille? njaa..han är väl inte en liten kille längre (fast
han vill gärna tro det) Jag ska nog kalla honom "min giftasskygge kompanjon i fortsättningen!

Idag har Svea fått en babysitter vilket hon är väldigt nöjd med, hon gillar inte att ligga
ner utan vill vara med och se lite av vad vi pysslar med.

Bra investering mamma!

Man har ändrat sina prioriteringar lite nu när man fått barn, för ett år sen hade
jag lagt pengarna på dom här godbitarna från STEVE MADDEN.


Men i ärlighetens namn, hur mycket hade jag använt dom nuförtiden?
tänk er, jag skulle få trippa runt i mina fina skor här hemma, med bebis på axeln
(eftersom jag köpt skorna isteället för babysittern) med lite bebiskräks här och var
och kännt mig glamorös, kanske var babysittern ett vettigt köp!

Kram och natt natt på er

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, jag skulle nog oxå köpt de skorna för ett år sedan men som sagt prioriteringarna blir lite annorlunda när man fått barn :-) Kram på er

2008-10-15 @ 07:37:37
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: karin

va stor hon blivit:D!hoppas det går bra med henne :)

2008-10-15 @ 10:04:24
URL: http://kajinkarin.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra prioritering att välja babysittern framför skorna (ledsen men jag gillade verkligen inte skorna). Babysittern ger dessutom en nöjdare bebis och därför också mer egentid till mamma =)

2008-10-15 @ 11:15:18
Postat av: Cattis

Hej! Bra smeknamn på P-Å tycker jag. Dessutom kanske han tycker det blir lite jobbig att bli kallad så i längden och gör nåt åt saken... Kan man hoppas!

2008-10-15 @ 11:28:22
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Gör som jag, kalla honom GUBBEN. Bästa namnet, det innefattar både "lilla-gubben" (=när han är snäll) och "Gubb-jä..." (=när man inte är lika ense). Däremot fattar jag inte varför man ska klaga på "man"!?? Det handlar ju bara om en liten cermoni och så skulle det vara ok sen, eller?? Då borde alla odöpta inte heller få tilltalas med namn... och vad kallar man då de för???

Kalla honom vad du vill du!!

Kram

Sol Jenny

PS. bra köp, babysitter!!! Kom bara ihåg att det är bra för henne att träna på att ligga på mage oxå!!!



2008-10-15 @ 13:13:54
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: vicky

Bra köp såklart men det hade ju varit lite ballare med skorna. Numera när jag köper skor så visar jag dom inte för gubben, inte för att han skulle ha synpunkter, jag gör som jag vill som alltid, men jag känner själv att jag kanske inte borde prioritera snygga skor...............men man lever bara en gång!! puss!

2008-10-15 @ 21:04:42
URL: http://vickyp.blogg.se/
Postat av: Carro

Söt hon är!! :)

2008-10-17 @ 15:24:02
URL: http://clearblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0