Yppiga damen

Kan man få klaga lite?
-Klart man får, det är ju min blogg!

Efter förlossningen gick det ganska snabbt av bli av med de
flesta kilona, men 3 kg har fastnat och verkar inte försvinna
nånstans. Det är kanske inte så konstigt heller eftersom jag är
hungrig JÄMT och skulle kunna äta en hel ko, eller möjligtvis en
hel godis affär. Jag känner mig kurvig och stor på ett inte positivt vis,
jag vet att man inte ska hetsa och att det bara gått 3 månader men
det här är nog nån del i vinterdeppen det tråkiga vädret och tristessen
över att jag inte kommer ut så mycket, så fort man sminkat sig och klätt
upp sig lite känns det ju bättre. Jag skulle vilja ha lite mamma kompisar
med barn som är lika små som Svea.

Jag har träffat en trevlig tjej, Sara, på babysimmet, på fredag ska jag fråga om hon
och hennes lilla grabb vill gå och fika med oss nån dag. Känns som om det är
lite "stalker" varning att vara påflugen så där, men eftersom dom inte ens har lyckats
dragit ihop en mammagrupp i orsa (skitdåligt!) så får jag väl göra en egen!

Jag saknar Sarah som emigrerat till Linköping och sen vidare till Nörrköping
för ponnypojkens skull, jag hade velat fördriva tiden hos Cattis på dagarna, där verkar
det dessutom alltid bjudas på nått gott, och sen hade jag velat gå och shoppa med Angelica
och lilla Dylan som nog skulle gå bra ihop med mig och lillsessan.

Och varför funkar inte mina länkar i mina inlägg?

Gnälligt idag.


Mammas sötnöt med sin nin.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det skulle vara jätte trevligt att träffas, tror vi skulle ha jätte skoj ihop :-)



Dylan sover oxå sådär länge, äter lite och sover sedan 2 timmar. Men jag har turen att han somnar strax före klockan 7 på kvällen. I stället så får vi gå upp strax efter 6 på morgonen men jag får iaf tid för mig själv på kvällen. Det är jag jätte tacksam för. Gå in på www.annawahlgren.com det finns ett forum där som jag var in och kikade lite i idag. Jag vet inte vad du tycker om henne men det står mycket tips där och kanske något funkar för er.

Första gången jag lämnade Dylan så fick jag gå hem tidigare för brösten var stenhårda och knöliga och började läcka. Men sist så gick det bra. Brösten har nog vant sig bättre nu. Skoj för er att gå på fest. Jag är ingen partybrud men jag känner att man verkligen behöver ut och träffa folk ibland där man pratar annat än barn. Det bir lätt lite för mycket av det goda annars ;-)

Kramar

2008-11-19 @ 22:12:56
URL: http://texaslover.blogg.se/
Postat av: Sol Jenny

Nu fick jag lite dåligt samvete :(

Borde kanske ta mig tid att åka och hälsa på dig...

Får skylla på att dagarna rusar iväg. Jobbar ett par timmar, sen ska barnen hämtas, mat stå på bordet när Jon kommer hem :), barn läggas + allt annat "hemarbete". Nu har vi dessutom Rotax boende här + Michaela (fast hon är mest till hjälp). Sånt här får man bara inte skylla på...



Men nu vet jag. Julpyssel för vuxna 2 dec. kl 18-21. Då ska du med!!! :) Vi brukar fnittra oss igenom kvällen. Hör av dig så kan jag anmälla dig. (kanske även svägerskan Anna behöver komma iväg)

Sol Jenny



2008-11-20 @ 08:36:12
URL: http://sollivet.blogg.se/
Postat av: Cattis

Precis, här bjuds det alltid på nåt gott och det är förmodligen anledning till att jag har massa fler kilon än dig kvar :) Men gott är det... Fast jag har gått ner en del nu, jag hade mer kvar efter B än vad jag har nu. Så det går åt rätt håll, fast inte idag när jag är trött då blir det lite extra choklad. Och lite morotskaka från igår... Och... Inget mer hoppas jag :) Ni får väl komma hit och hälsa på i sommar, släpp hästarna på bete och åk! Kram!!

2008-11-20 @ 11:36:58
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: johanna

du är ju jätte fin, dem där 3 kilona tror jag inte någon annan än du själv tänker på.. men jag förstår att du vill bli av med dem även om det inte är något som syns ytligt. hur som helst: du är en jätte fin mamma! Kram kram

2008-11-20 @ 20:54:45
URL: http://jas0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0