Tråkigt!

Idag har varit en skit tråkig dag. började morgonen med ett hyfsat tempo ute i stallet och flängde och
for, blev alldeles varm i kroppen och fich ont i magen så det blev att inta sängläge  hos mamma och pappa
istället för jobbläge.
Har kommit hem till Agdurbacken igen för att vara med Bilbo eftersom husse åkt på firmafest med wibe.
Hann inte ens se honom eftersom han blev upphämtad innan jag kom hem. Det blir väl sen hemkomst
inatt (wibes fester är inte kända för att vara torrlagda...jo kanske efter att all sprit tagit slut)
Och jag ska iväg och jobba imorgon bitti och sen vidare på Stins 25-års kalas. Det här blir alltså en helg
där vi springer om varandra här hemma innan det är dags för en ny vecka med borta jobb för P-Å´s del.

Så här sitter vi i soffan och funderar på vad vi ska spendera vår dyrbara tid till att göra?
-Vi kan inte ut och gå, vilket vore det nyttiga alternativet, eftersom Bilbo har opererat tassen
och har den inslagen i ett fint paket. Jag hade ju kunnat bära honom men hur skulle det se ut?
-Vi kan inte åka och bowla för det är nog inte så bra för mig och bebismagen som ska ta det lugnt,
dessutom är nog inte hundar tillåtna på bowlingen.
-Vi kan inte äta eller sova middag eftersom all mat är slut och och vi redan (läs jag) har sovit halva dagen.

Så vi åker ner till helikon, hyr 1 film, eller varför inte 2? köper lite godis och kryper ner framför dumburken.
För att finansiera detta så ska vi plundra husses fickor, tänker han inte vara hemma hos oss så kan han
ialla fall sponsra vår fredagskväll.

Är det nån som har något bättre förslag så mottages dom tacksamt.
Börjar kännas jobbigt att veta att man ska gå så här i 11 veckor till när alla andra trimmar,
tränar, super, rider och tävlar, och för mig är det där ett stängt kapitel tills vidare. Nog rider jag
men det tar emot och man känner sig mest som en trögis som får skritta runt eftersom det gör ont
i magen av att trava. Så booring.
Nej nu åker vi till videoaffären.

Kommentarer
Postat av: Cattis

du kan blogga massor, läsa jättemycket böcker, lära dig nya saker typ virka grytlappar, kolla massa intressanta hemsidor och roliga inredningsbloggar. det positiva är att man har full rätt att äta hur mycket godis man vill!

2008-05-23 @ 21:12:39
URL: http://cattise.blogg.se/
Postat av: sarah

skruttan då, jag kommer snart hem och piggar upp dig lite igen. kram

2008-05-24 @ 20:11:11
URL: http://powertrip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0